Verkouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 16:08

Hoi,

Vorige week woensdag ben ik van Wjerdo af moeten stappen omdat hij verkouden was. hij was aan het hoesten, geen snotneus ofzo, maar gewoon een kriebelhoest.
Woensdag avond was de DA toevallig op stal en heb hem even laten kijken, hij schreef ventipulmim voor.
Hiermee zou het hoesten langzaam beter moeten worden, rustig aan en niet intensief rijden voor een paar dagen.

Nu een week verder, hoest hij nog steeds, slijm komt wel wat losser maar om nu te zeggen dat er veel verbetering in zit... Dus meteen vandaag de wedstrijd voor zondag maar afgebeld, hoop dat ik volgende week wel kan rijden...
Aangezien je ventipulmim maar 10 dagen maximaal mag geven en deze 10 dagen morgen omzijn, ben ik even aan het kijken wat een verdere oplossing zou kunnen zijn.
Gewoon rust en veel op de wei?
Ik denk dat ik sowieso de DA na zondag ( als er dan geen verbetering is ) weer laat komen, maar misschien weten jullie nog wel iets?

Groetjes Lara

4pleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:48

mijn paardje heeft vorig jaar gehad dat ze ineens ging hoesten en echt bleef hoesten zodra ik ging rijden. Ik heb haar toen heel veel buiten gehad, de stallen binnen grensde aan de binnenbak. Hierdoor kan het dus flink stoffig zijn in de stallen. Ik heb later naar buiten kunnen plaatsen en hierdoor verminderde het al voor een groot gedeelte. Daarnaast heb ik haar een maand op het land gehad in de zomer (wat ik ieder jaar doe) en sindsdien heeft ze nergens meer last doen.

Ik zou haar nu zo veel als mogelijk frisse lucht geven en niet te veel van haar vragen en inderdaad als het aanhoudt de DA weer laten komen

succes

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:59

Zet hem in een stal waaar veel frisse lucht aanwezig is maar geen tocht staat.
Goede suplemneten voor verkoudheid is bijv. Fenegriek. Ook goed
bij kriebel en stof hoest Als het vast zittende hoest is, kun je ook
HMP-Horse kopen. Verder kun je vast meer informatie vinden op www.allesvoormijnpaard.nl en www.paardendrogist.nl

_Merato_

Re: Verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:19

Luchten, luchten luchten!
En Foenegriek door het voer (of Fenegriek), ik haal het altijd bij de Welkoop en daar heet het Foenegriek.
Je zult het zien, daar knappen ze van op, hoor!

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 22:11

Hij staat zoveel als kan buiten, de stallen zijn goed geventileerd ( godzijdank! )... Morgen komt de DA, want het bevalt me niet... en foenegriek heeft hij al door het voer heen..

thx voor de tips

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:42

Jopie staat sinds maandag ook aan de Ventupulmin. Hij heeft bronchitus. Hoe dat kan????? Ik heb hem zondag voor het eerst horen hoesten en volgens de DA is de hele boel ontstoken van zijn keel tot aan de longen. Hij heeft 3 AB shots gekregen en moet alleen maar buiten staan. Ik heb hem sinds gisteren niet meer horen hoesten.

Ik zou Wjerdo alleen maar een beetje beweging geven en buitenzetten en meer niet. Goed in de gaten houden, uitkijken dat het niet chronisch wordt.
Geef Wjerdo een knuf!!

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 23:24

Die knuf geef ik hem zeker;)
Maar ik moet gewoon goed uitkijken, 2 jaar geleden is hij ook zo verkouden geweest en daarna niet meer voor de volle 100% de oude.. Daarom morgen maar even de DA en een AB desnoods, moet gewoon snel beter gaan.

Knuffel een PM en Pk

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 18:19

Da is geweest.. Hij heeft zware bronchitus.... dubbele penicile kuur en nog een ander goedje, dinsdag moet het beter met hem gaan.. arme wjerdo...

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:06

Jeetje, sterkte

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:41

wjerdo schreef:
Da is geweest.. Hij heeft zware bronchitus.... dubbele penicile kuur en nog een ander goedje, dinsdag moet het beter met hem gaan.. arme wjerdo...

Knuffie voor Wjer .
Lekker buiten zetten en goed uit laten zieken!!!
Met Jopie gaat het weer helemaal goed. Ik heb hem 1 keer horen hoesten na een flinke stoei en ren partij met Opa.