Iemand ervaring met paarden met hartkwalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linda

Iemand ervaring met paarden met hartkwalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 12:42

Ik ben op zoek naar mensen met een paard met hartkwalen. Ik ben benieuwd wat voor kwaal je paard heeft of had. Is het een behandelbare kwaal? En zoja, kun je nog alles met je paard doen, of zijn er veel beperkingen?

Dit topic is voor mij als inventarisatie voor een mogelijk artikel voor een krant. Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:06

Meld zich: Heb een 3 jarige die een hartruis heeft als gevolg van een naar binnen geslagen droes. het abces heeft zich op het hart gezet en daarmee de ruis veroorzaakt.

Ik ben nu aan het inrijden en heb nog niet echt wat gemerkt. Alleen s'zomers als het heel heet is en ze maakt zich druk dan begint ze te hoesten.
Ze krijgt Crataegus globullis. Een homeopatisch middel. verder doe ik het kalm aan daar ze om kan vallen in het ergste geval. Ik heb wel intresse in je eventuele artikel

suusiejjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:30

Hallo,

Mijn 14 jarige B welsh heeft ook hartruis daar zijn we vorig jaar zomer achter gekomen, hij had het steets benauwd enz.. als hij ging rennen kon die het nog geen min. volhouden want dan ging die stilstaan en hijgen en viel die om. nu hebben wel hem lekker op rust staan in het weiland waar die zijn eigen tempo kan bepalen. hij vindt het prima. er wordt nu niet meer op gereden en als het heel warm is staat hij op stal. en als het heel koudt is ook want dan moet zijn hart extra pompen en dat was het gevaarlijkste zei de veearts. ik volg dit onderwerp wel even ben benieuwd of er nog meer paarden zijn met dit soort dingen.

Linda

Re: Iemand ervaring met paarden met hartkwalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 07:41

Bedankt voor jullie reacties Ik wil nog even afwachten of er nog meer reacties komen, dan ga ik bekijken of ik er iets mee kan.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:53

Update van mijn bericht.
Nu het warmer geworden is krijg ik met het inrijden echt problemen. Eergisteren viel ze bijna om na te hebben vrijgesprongen. Dood eng. Ze stond te trillen. gauw medicijnen gegeven en met lauwwarm water afgesponst. Daarna herstelde ze zich vrij snel gelukkig

apenstaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:28

Ik heb ook een paard gehad met een hartruis. Toen we hem kochten had hij het niet en is het dus daarna ontstaan. Wij hebben hier nooit wat van gemerkt en is hiervoor ook niet behandeld.
Helaas is hebben we het paard als gevolg van andere aandoeningen moeten laten afmaken.