accupunctuur bij hooikoortspaarden wie heeft ervaring??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

accupunctuur bij hooikoortspaarden wie heeft ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 09:31

Mijn paard heeft alweer 1,5 jaar hooikoorts, vanalles geprobeerd maar zonder enig resultaat.

Gisteren is er een homeopatisch dierenarts geweest en zij heeft de eerste behandeling van accupunctuur gegeven, voor mijn paard was dat niet zo'n succes, ze heeft een super hekel aan naalden...

Je kon ook duidelijk zien dat ze pijn heeft bij de nek ( het gedeelt van hoofd naar hals) Verklaart ook wel waarom ik nooit de manen kon trekken bij haar.

Maar ik heb dus nu een heel schema meegekregen wat ze moet eten en dat is het volgende;
Fastrack, dat is voor de darmflora ( kent iemand dat spul)
Symfonie van marstall ( dat is een muesli volgens mij speciaal voor de luchtwegen)
En verder krijgt ze nog een drainagemiddel van de groene os, om de afvalstoffen er uit te krijgen.

En ik moet haar 2 keer per dag masseren op 2 punten, bij de kruiling van de laatste rib, en voor bij de borst ( dit is bij haar ook erg pijnlijk)

Ik ben dus erg benieuwd wie hier ervaring mee heeft en of het baat heeft gehad.

ellepel

Re: accupunctuur bij hooikoortspaarden wie heeft ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:32

fastrack ken ik, kennis van me geeft het altijd aan haar dieren en is er laaiend enthousiast over.
t is alleen vrij prijzig vind ikzelf.

info over fastrack:
http://www.agriprom.nl/nederlands/produ ... rack23.htm

wat je verteld over de gevoeligheid bij de borst vind ik wel opmerkelijk, evenals de gevoeligheid bij de nek,want dat heeft mijn hooikoortsje namelijk ook..

ben heel benieuwd hoe dat zit bij de andere dieren hier op bokt, of die dat ook hebben?

acupuntuur bij hooikoorts bij paarden heb ik nog niet van gehoord helaas, maar als t bij de jouwe helpt is t voor mij misschien ook een ideetje.

verder nog even een vraagje over het maseren wat je moet doen, kun je mij uitleggen hoe je dat precies moet doen en waarom?

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:19

dat masseren doe ik op de kruising van de laatse rib boven op de rug, en voor bij de bortskas, zodra ik dara iets met mijn vinger insteek ( tussen die botten ofzo) dan deinst ze al achteruit, het is dus de bedoeling dat ze dat niet meer gaat doen, dat masseren doe ik rechtsom dus met de klok mee, 2 x dgs.

Het is de bedoeling dat daar de negatieve energie mee eruit gaat, en dat ze daar geen pijn meer heeft.

Het is helaas wel allemaal erg duur, die fasttracxk is 70 euro maar daar doe je wel 3 maanden mee, en 1 acupunctuur behandeling kost ook al 40 euro en ze moet zowiezo 4 behandelingen krijgen end an wordt bekeken of ze er verder mee gaan,.....

Maar ja je moet toch wat voor je paardje over hebben..

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:23

Ik ken het niet.

Hoe heb je vastgesteld dat jouw paard hooikoorst heeft en wat zijn/waren de symptonen?

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:28

Ik heb vorig jaar een allergietest laten doen bij josefien hagenaars. De symptomen zijn veel hoesten, snot uit de neus, veel op de grond liggen, tranende ogen, schudden met het hoofd.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:01

Weet je nog wat het kostte die allergietest?

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 15:28

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:38

Wat Sundance heeft gedaan is acupressure. Dat is het sederen van die punten die gevoelig zijn. Deze punten staan in relatie met de allergie waar ze zo'n last van heeft. Als deze punten minder gevoelig worden zou je moeten merken dat het met je paard ook beter gaat.
Veel succes met masseren, wat trouwens ook een leuke bezigheid is omdat je intensief met je paard bezig bent.

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:10

Graag volg ik dit topic , mijn paard heeft ook hooikoortsklachten .

nancydejong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:51

heb ook een pony met allergie klachten oa hooikoorts, dit is erg vervelend en vaak moeilijk te bestrijden maar na lang dokteren via de reguliere weg ben ik terecht gekomen bij een holistische arts die dus ook accupunctuur doet en dit helpt echt heel goed misschien niet meteen maar na een paar behandelingen wordt je paard sterker en heeft hij er geen of minder last van helemaal super
dus mijn advies is gewoon doorgaan en de raad van je arts opvolgen, ook ik geef drainage compositum elk jaar een kuurtje en daar knapt je paard enorm van op alle gif en afval stoffen gaan eruit maar dat duurt wel een tijd dus gewoon flesje leeg maken. Daarnaast kan je ook pllenkuur van puur natuur geven daarin zit verdunt verschillende sorten graspollen etc waardoor je paard hieraan kan wennen en immuum ervoor kan worden werkt in principe het zelfde als een enting!! succes ermee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:03

Interessant topic ! Volg dit even.

sundance11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 12:47

vanmiddag komt de DA weer, ben benieuwd hoe ze vandaag op de naalden reageert! Sinds ik dat voer geef van synfonie van marstal, is ze praktiscvh hoestvrij! vand e week veel gegaloppeerd met zonnig weer ( dus hooikoorts weer) en ze heeft geen kik gegegeven, nog wel af en toe hoofdschudden en veel proesten, maar ja, het hoesten is in ieder geval zo goed als weg!

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:56

Een paard bij ons op stal is behandeld door een accupunturist voor haar zomereczeem, dat heeft helaas niks geholpen

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:56

Er zijn goede en minder goede acupuncturisten. Zo zijn er ook vele verschillende oorzaken van zomereczeem en allergie waardoor dat ook zo moeilijk maakt om te genezen. Dus dat het bij eens paard helaas niet heeft geholpen, wil nog niets zeggen over een ander paard.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:17

Nee dat zeg ik ook niet, ik deel alleen een ervaring...

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:28

Mijn paard is vorig jaar behandeld met acupunctuur door Rodinde Hoogenraad. Daarnaast heeft ze Luffa Heel pillen voorgeschreven gekregen. Het werkte bijzonder goed!