Alsof hij ieder moment om zal vallen, wat is dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Alsof hij ieder moment om zal vallen, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 00:00

Ik zit met een klein vraagje.

Een paard wat in de wei loopt. Stap, draf, galop is prima. Geen druktemaker, doet alles op het gemak.
Het gaat om het stilstaan eigenlijk. Bijvoorbeeld gras staan eten.
Er gebeurt niks, maar toch kan ik soms het gevoel hebben, he let je nog op dadelijk val je om, of ik ga wel een paar metertjes verderop staan heb het er niet zo op. Dat is eigenlijk de omschrijving, het gevoel hebben, maar er gebeurt niks.

Wat ik wel eens zeg is, zeg til je voeten eens op, achter moet ook mee als je voor een pas opzij zet. Bijvoorbeeld van voor 1 stap links doen om een grassprietje te plukken maar niet altijd achter ook mee verstappen, waardoor de voeten achter er scheef onder staan.
Of voor een pas naar voor doen, maar achter geen zin hebben om ook die pas te doen, dan krijg je dus een paard wat er een beetje vreemd wat wijd bij staat ineens.
Of de hoeven te dicht naast elkaar zetten en vervolgens weer wat normaler omdat het toch niet erg handig blijkt te staan zo.
Soms heb ik ook het idee dat het lijf gewicht niet altijd verdeeld word over de 4 benen.

Ergens denk ik, wat ben je een lompe frikandel, die voeten moeten ook mee als je wat wil. Alsof hij vergeet dat hij ook nog benen heeft.
Anderzijds denk ik, waar in hemelsnaam zit ik toch steeds op te letten, is dit wel in orde?

Iemand enig idee wat ik hiervan moet denken?

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 00:03

euhm, gaat je paard niet gewoon op rust staan...

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 00:04

Heb je geen foto's of filmpje? Want het klinkt zo niet echt heel ernstig of zo (of ik lees slecht, met m'n half-dichtgevallen ogen )

holly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 11:30

Daar zeg je wat Onide, als hij op rust staat, staat hij wel normaal erbij.
Wanneer het hoofd omlaag is, om bv te grazen, hooi te eten, brok, of iets dergelijks juist dan is het net een zoutzak die zomaar ergens zijn voeten neerzet, waardoor ik het gevoel heb dat hij elk moment om kan kieperen.
Hij is ook de enige die dit doet en waarbij ik dit gevoel heb, zodoende dat ik me afvraag, zou het iets betekenen.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:31

miss zijn zn benen te lang in verhouding met zn hals? ik snap eerlijk gezegt niet veel van je verhaal, sorry.. is ook wel lastig uit te leggen voor je..

het kan ook zijn dat hij last van zn bekken heeft.. en heb je zn rug/bekken al gecontroleerd?
nou ik zo denk kan het ook een miss een zenuwbekneling in de rug zijn..
een foto/filmpje zou wel handig zijn, is zo moeilijk te beoordelen..

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:20

Je bedolt dat als je je paards voorbeen optilt, dat hij dat als het ware met zijn achterbenen te ver onder de romp terecht komt? Dat hij als het ware met zijn kont naar achteren gaat?

Het kan dan namelijk zijn dat hij pijn in zijn voorbenen heeft. Zodra jij dan 1 been optilt komt er teveel druk op 1 been en probeert hij zoveel mogelijk op zijn achterbenen te steunen door deze verder onder de romp te brengen.

Vraag de DA wat de oorzaaak kan zijn aan de pijn in de voorbenen