Ik rijdt een pony van 6 jaar. een aantal weken ging het rijden wat minder lekker... Maar dat hebben we wel vaker... 3 stappen vooruit en twee terug zeg maar.
Nu ben ik aan het verhuizen en kon ik afgelopen week niet komen iemand anders heeft die week de zorg overgenomen.
Ik kwam gister weer op stal en zag ik nog maar een flauwe afspiegeling staan van het levendige beest dat ie is.
Zijn vacht was dof, zijn ogen glansden niet meer zo erg. Hij deed zijn oortjes wel naar voren enzo maar het haalde zijn ogen niet....
Toen ik zijn deken afhaalde zag ik dat ie flink was afgevalen... zijn flanken zijn een beetje ingevallen. Hij eet verder wel gewoon goed.
Met rijden merk je dat ie sneller moe is...
Het meisje dat hem deze week had verzorgt heeft hem zelfs extra bijgevoerd omdat hij zo afviel... de eigenaars zijn gebeld en hij bleek al een hele tijd niet ontwormt te zijn. Ik heb deze vandaag meteen gehaald. Nu is het afwachten of het daaraan ligt.
De eigenaars zijn gister wel even gaan kijken maar vinden een veearts niet nodig... Ze denken dat het aan de rui ligt...
Kan dit??
Heeft iemand misschien een idee wat het evt. nog meer kan zijn???
Groetjes Iris