Hoi,
De MSM kan je gewoon bij de drogist krijgen of in paardenzaken.
Hier bv bij de paardendrogist (eerste produkt, bovenaan links: MSM zwavel)
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... roepID=113
Het werkt vooral op het verstevigen van bindweefsel, maar is ook goed voor gewrichten (bv artrose) ed.
Ik snap het hoor. Heel moeilijke beslissing. Bij ons had/heeft Magnus ook artrose in de rechterkogel vooraan. Maar dan pas beginstadium. Hij krijgt hiervoor schokabsorberende pads en bij de laatste X-rays, was het verschil echt merkbaar. Dus hebben we wel het gevoel de juiste richting uit te gaan. Die van ons is er inderdaad wel 12.
5 is idd bitterjong.Citaat:
Ook vragen we ons af of hij nog op het land zou kunnen lopen, hij spaart zichzelf ook niet en speelt graag met andere paarden
En toch denk ik dat paarden vaak zelf aanvoelen hoe ver ze precies kunnen gaan. Echt waar, die van ons liep na een maand reeds te bokken van jewelste. Ik hield mijn hart vast & dacht zo komt het natuurlijk nooit goed...
Een kogel kan je gelukkig nog inpakken (bandage of sportboot), een hoef en elleboog konden wij niets mee doen.
Ik zou zeker de boxrust afwachten en daarna zien hoe hij reageert op de wei. Eens ze enkele weken op de wei overleven, dan komen ze vast wel weer onder het zadel.
En artrose hoeft niet per se einde verhaal te zijn, tegenwoordig zijn er toch erg veel paarden die verder kunnen ook al hebben ze arthrose, maar het brengt natuurlijk extra kosten mee en onzekerheden. Wikken en wegen, dat wel.
In ieder geval, veel sterkte & geluk ermee.