haflinger gevoelige schoft/rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

haflinger gevoelige schoft/rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 21:24

Ik wou m'n haflinger vandaag voor het rijden even flink borstelen; mocht ik niet aan d'r schoft en aan 't begin van d'r rug komen...
Ze begint helemaal te rillen(net of ze een mug van d'r af wil schudden).
Ik probeerde er steeds zachtjes met m'n hand overheen te gaan,en op den duur vond ze het niet erg meer(stond ze half te slapen).
Ik heb d'r toen even gelongeerd,en weer proberen met m'n hand over de schoft richting rug te gaan;vond ze wéér niet leuk; erg rillen en opzij springen...
Ik heb er toen iemand bijgehaald die best veel verstand heeft van het paardenlichaam zeg maar
Zij voelen enzo,en ze zei dat 't aan de zijkant van de schoft een klein beetje opgezet was,en een beetje warm..zij denkt dus dat m'n haf. misschien gestoken was door een wesp,en zo een alergische reactie veroorzaakte..
Ik wacht dit nog even af,tot woensdag ofzo,en als het dan nog gevoelig is bel ik de dierenarts even...
Nog even dit;
Ik wil graag een westernzadel kopen,en nu kwam er gisteravond iemand een westernzadel passen op mijn haf.
Ze dacht dat het wel goed lag,en ik ben er nog even mee gaan rijden enzo;en m'n haflinger was erg braaf onder 't zadel...
Zou die pijn hiermee te maken kunnen hebben,door dat zadel?
Ik dacht zelf van niet,omdat ze dus erg braaf was...

cloaca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:31

ik denk het ook niet.... als ze pijn aan haar schoft zou hebben zou ze niet zo braaf zijn denk ik...

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:25

ik denk het ook niet, want het westernzadel verdeelt de druk over de rug en dan zou die idd niet zo braaf zijn! Succes dermee verder !

Durante

Re: haflinger gevoelige schoft/rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 11:44

Het gaat gelukkig alweer wat beter met d'r!
Ze is er niet zó gevoelig meer...
Ik had gisteren nog even goed gevoeld,en er zit ook een heel klein bultje;ter grote van een steekmug/horzel...ik denk dus dat ze gestoken is,en dat ze er een beetje allergisch voor is ofzo...
Ik wacht nog maar even af....
Ik longeer haar wel even om de dag,maar met rijden wacht ik nog maar even....