Wie kent lotagen gel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Wie kent lotagen gel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:42

Ik kwam dit middel tegen op internet.

Mijn paard kampt al 5 (!) maanden met een gehoorgangontsteking (otitis externa). Ze heeft tot nu toe honden-oordruppels met antibiotica gehad, maar dat helpt niet, ondanks dat uit de testen kwam dat het het goeie soort antibioticum voor deze bacterie is. Ook zijn haar oren uitgespoten.

volgen de DA zijn er niet echt goede medicijnen voor een paard.
Nu na veel speurwerk op internet (er is echt heel weinig over te vinden) zag ik dit middel dat ook voor otitis externa bij paarden wordt voorgeschreven.

Wie heeft ervaringen hiermee?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:47

niemand???

Urban

Re: Wie kent lotagen gel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:19

Hoi.

Volgens mij word lotagen zalf bij wildvlees vorming gebruikt. Ik meen dat ik dat bij mijn vorige paard op haar been heb moeten smeren, ivm een wond die moeilijk dicht ging. Het is al wel weer een aantal jaren geleden. Misschien heb je er iets aan. Suc6.

Lami

Re: Wie kent lotagen gel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:02

Urban schreef:
Hoi.

Volgens mij word lotagen zalf bij wildvlees vorming gebruikt. Ik meen dat ik dat bij mijn vorige paard op haar been heb moeten smeren, ivm een wond die moeilijk dicht ging. Het is al wel weer een aantal jaren geleden. Misschien heb je er iets aan. Suc6.

Daar heb ik het ook voor gehad van de DA.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:28

Ik heb het ooit gekregen voor een fikse draadwond. Waar jij het voor wil gebruiken.... ik heb geen idee. Overleg eens met de va.

Imerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:17

Ik heb het inderdaad ook eens gekregen bij een grote open wond, tegen wildvlees. Maar als je dit op internet hebt gelezen zou ik even je dierenarts bellen.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:42

Zo te lezen is het meer voor open wonden die niet dicht willen gaan. Ik zou idd eerst met de DA of VA even bespreken voor de het in de oren van je paard spuit of smeert Veel suces

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:42

Wordt inderdaad bij wonden gebruikt. Heb je al eens Orisell of Panalog gebruikt?

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:16

Ik ken lotagen wel maar niet in de context waar jij het voor wilt gebruiken. Ik gebruik het altijd bij wonden/jes.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 11:52

Nou, ik was al aardig wanhopig omdat de DA ook niet veel soelaas bracht. Vandaar mijn zoektocht en ik zag dat de fabrikant het aanbeveelt bij Otitis Externa (= gehoorgangontsteking).
Maar goed, het is al niet meer nodig, maandag wordt mijn paard opgenomen in de universiteitskliniek in Utrecht.