korstjes op hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bluebontje

korstjes op hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 17:52

Ik ontdekte van de week een korstje op het hoofd van mijn paard.
Er zat een beetje gele prut op (geen eter, maar eerder wondvocht).
Ik dacht dat hij zich gestoten had, maar nu komen er steeds meer.
Hij heeft er verder geen last van en bij de andere paarden heb ik ook nog niets ontdekt. Iemand een idee wat dit kan zijn?

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:39

dit kan wel eens heel goed schurft zijn, klinkt eng het is dan ook besmettelijk, ook voor mensen. ik weet het natuurlijk niet zeker maar het is wel iets waar je mee moet oppassen!! mischien moet je er foto's bij zetten, als dat lukt, dan hebben de mensen hier beter beeld! je moet zowieso even je dierenarts bellen, laat je me weten wat het geworden is?
veel suxes er mee!

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:10

je kan er verder niets aan zien. je kan de plekjes alleen voelen.
er zijn geen kale plekjes en de haren liggen ook mooi vlak.

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:08

hmm,, en hij heeft dat alleen op zijn hoofd? of op zijn hele lijf? ik zou nog eens goed bij die anderen paarden kijken, mischien heeft jou pony het wel opgelopen via die anderen paarden!

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:19

Zo wat jij vertelt heeft mijn Haflinger ook een keer gehad. Het zat precies bij het begin van z'n voorpluk en het voelde een beetje korstig aan. Ik heb het er voorzichtig afgekrabt en met Betadine (oplossing) schoongemaakt. Een paar keer herhaalt en het is daarna niet meer teruggekomen.

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 21:37

Narco schreef:
Zo wat jij vertelt heeft mijn Haflinger ook een keer gehad. Het zat precies bij het begin van z'n voorpluk en het voelde een beetje korstig aan. Ik heb het er voorzichtig afgekrabt en met Betadine (oplossing) schoongemaakt. Een paar keer herhaalt en het is daarna niet meer teruggekomen.

Ik geloof dat jij het zelfde hebt gehad bij je paardje. Ga morgen gelijk met betadina oplossing aan de gang.

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:39

Bluebontje schreef:
Narco schreef:

Ik geloof dat jij het zelfde hebt gehad bij je paardje. Ga morgen gelijk met betadina oplossing aan de gang.

ik hoop voor je dat het werkt! toch wel lekker om te weten voor je wat het nou is!

singasong

Re: korstjes op hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:38

En heeft het geholpen?