De dierenarts is gisteren langsgeweest en heeft geconstateerd dat Jagger 'netelroos' heeft. Het is waarschijnlijk ontstaan uit een allergie, maar waarvoor weten we niet precies. Het lijkt aan het voedsel te liggen, want ik was bang voor een neopreenallergie, en dan had het voornamelijk op de plaats van het zadel (pad) en singel gezeten, maar hier zaten juist net de minste bulten.
Bij stimulatie van de vacht gaan de kleine bultjes die zich al onderhuids bevinden irriteren, waardoor deze opzwellen en hierdoor dus een gebergte aan bulten veroorzaken.
Mij werd verteld dat ik veranderingen aan moet brengen in zijn voedsel, om te kijken of het hierdoor komt. Dat gaat echter niet zo makkelijk op een pensionstal met 120 paarden..
Op de stal waar hij gewoonlijk staat voer ik hem Marstall (muesli), terwijl hij nu biks krijgt op de trainingsstal. Ik heb alleen niet het idee dat Jagger al vanaf het begin dat hij daar staat bultjes heeft. Wie weet is het dus een samenkomst van de verandering van de temperatuur en een overgevoeligheid voor kuilgras of biks.
Hij heeft een injectie gehad tegen allergie en het zou over twee dagen beter moeten gaan. Is dat niet zo, dan komt de dierenarts nog een keer langs.