Help wat te doen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlacKjee

Help wat te doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 18:14

Ik zit met een vraag,
Mijn verzorgpony heeft artrose en voer hem nu omegaolie maar hij eet dit niet op, alles wat ik doe door z'n voer,musli niets helpt, hebben jullie nog tips??
Bedankt.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:19

Bij de Boerenbond kun je zemelen halen. Een soepblik zemelen in een emmer gooien en de omegaolie daar doorheen mengen, een beetje water erbij zodat het papperig wordt, maar niet teveel water, als het water niet meer door de zemelen wordt opgenomen (er blijft water achter), is het teveel.

Wel even aan de dierenarts vragen of je zemelen mag geven en of dat zin heeft met omegaolie, want ik weet niet of er iets in zit dat toevallig slecht is voor paarden met artrose. Maar ik heb nog geen paard gezien dat niet dol is op zemelen.

Vogel

Re: Help wat te doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:22

ga eens langs een natuurkundige arts of bel met silverlinde (www.silverlinde.nl) artose is zo goed als helemaal te behandelen waardoor het paard hier (bijna) geen last meer van heeft...

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 11:56

Met zemelen heb ik ook al geprobeerd maar helpt ook niet,
@ vogel, de site doet het niet, of het kan aan mijn computer liggen?

Vogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:34

Diddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:32

Onze vorige pony die atrose had, had veel baat bij primeval atrose gelatinaat. Een poeder dat we door een portie slobber mengden.