masseren????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

masseren????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:00

Hoi! Een paardje die ik verzorg in het weekend, (is zwaar mishandeld geweest en ik poets en longeer haar, ben er gewoon lekker mee bezig, band opbouwen en vertrouwen natuurlijk) is kreupel.
Ik hoorde ook dat ze hoefbevangen is, dat weet ik niet zeker.
Maar ik kan niets vinden aan haar benen, niet dik of warm. Aan haar hoeven ligt het denk ik niet. Maar ze is altijd heel erg stijf. Dan loopt ze ook heel moeilijk. Afspuiten vind ze doodeng dus dacht ik als ik haar nou eens ga afsponzen binnenkort, haar schouders en benen, en daarna haar masseer? Gewoon met mijn handen en vingers, misschien dat haar spieren dan wat losser worden, en dat ze minder stijf wordt en beter gaat lopen?
Wat denken jullie... doen of niet?
en denken jullie dat het kan helpen?

DeSa

Re: masseren????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:39

Ik denk dat het geen kwaad kan, je kan het altijd proberen toch

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 18:51

dank je.. zijn er nog mensen met ervaring hiermee? of denken jullie dat het helpt?

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 20:35

helemaal niemand ?

Stippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:37

ik heb toevallig vandaag iemand professioneels bij mijn paar gehad die hem gemasseer had, hij wou rechts om helemaal niet meer draven of galloperen, maar nu loopt hij weer goed, zijn rug zat helemaal vast, maar natuurlijk kan dat helpen bij alle spiergroepen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:16

Je zou het altijd kunnen proberen met een speciale ontspannende massage olie
Wat een optie zou kunnen zijn is een Fysio laten komen..

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:21

als jouw paardje ECHT symptomen van ACUTE hoefbevangenheid heeft, dan zou ik heel snel een dierenarts bellen. Hoe sneller deze erbij is, hoe beter. Masseren heeft dan geen zin!!!

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 15:45

Helaas is dit niet mijn paardje, ik verzorg haar in het weekend. Ze is hoefbevangen geweest. Verder weet ik het ook niet bedankt voor de reacties

mirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:47

Misschien komt het wel dat ze zo stijf is door de spanning in haar lichaam, Het is dan dus heel goed om haar te masseren want dan krijg je toch een band met je paardje en gaat ze ontspannen:)

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:40

Masseren kan geen kwaad, misschien helpt het, misschien niet. Zorg wel dat je op de juiste plekken masseert, sommige plekken mogen niet gemassert worden! En als jij verder geen kenmerken kan vinden van hoefbevangenheid zou ik nog kijken hoe het verder gaat. Staan haar voorbenen met een loodlijn naar de grond? Zonee, zou ik toch nog even de DA erbij halen

plukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:39

als je teveel eiwiten geeft dan kan hij dit ook krijgen

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:41

Masseren is leuk en lekker voor je paard maar als er niet voor geleerd hebt dan zal het weinig uitrichten.
Mijn paard had een rugprobleem en ik heb wat af gemasseerd maar dat heeft niks geholpen (misschien miniem) pas toen ik een osteopaat bij mijn paardje heb laten komen is het beter met hem gegaan.

Er zijn op de markt verschillende massageoliën voor paarden te koop.
Silscarf
Afbeelding
Massage-olie op basis van Jojoba-olie die littekenvorming en de vorming van wildvlees voorkomt. Silscarf bevat de essentiele olie van o.a. rozemarijn en geranium voor een goede doorbloeding van de huid en het onderliggende bindweefsel. Trekt diep in, verzacht en verzorgt de huid.

Biofarm Arnika Gel
Afbeelding
Voor de massage van spieren, gewrichten en pezen. Arnica heeft een positief effect op de doorbloeding van de huid, spieren, pezen en gewrichten.

Sildeem
Afbeelding
Een massage-olie voor de afvoer van overtollig vocht in de benen.

Favourite Fluid
Afbeelding
Massagevloeistof voor verzachtende verzorging van gevoelige, stijve/stramme spieren en pezen na intensieve arbeid.

Jojoba olie
Afbeelding
Pure jojoba olie. Een ideale massage-olie voor de huid.

Multimilk
Afbeelding
Bij gewrichtsklachten zoals artrose, peesaandoeningen en stijve spieren is dit product zeer geschikt.

Silspierlex
Afbeelding
Niet vette massagevloeistof met krachtige essentiële oliën. Voor de ontspanning van de spieren na arbeid. Makkelijk aan te brengen met vernevelaar.

Thermo Massage
Afbeelding
Voor het opwarmen van de spieren voor het werk is deze massage gel zeer geschikt. De gel geeft een heerlijk verwarmend effect.

Biofarm Arnica Tinktuur
Afbeelding
Vloeistof voor de massage van spieren, gewrichten en pezen. Arnica heeft een positief effect op de doorbloeding van de huid, spieren, pezen en gewrichten.

En dan heb je ook nog apparaatjes en rolletjes om je paard mee te masseren, je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
Het is allemaal lekker voor je paardje, maar als je paard echt wat hebt zal je dit niet oplossen met masseren, je kan het hoogstens wat verlichten.

Succes!

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:00

Beste Rudi,

zo te lezen heb je het beste voor met het paard.
maar in het begin lees ik ook iets over kreupel en longeren, ik mag hopen dat je een kreupel paard niet aan het longeren bent.

wat betreft het masseren:
het zou best wat ontspanning kunnen geven in zijn spieren en een positieve werking op de spieren kunnen hebben.
Let wel op een paar zaken;
- let op de reacties van het paard
- wees groot in je bewegingen, dus niet puntig masseren
- niet masseren op botuitsteeksels
- geef een lichte druk, vaak wordt er te hard gedrukt terwijl bij dieren juist minder druk gegeven moet worden (veel sensitiever dan mensen)

als je meer wilt weten dan hoor ik het wel

groeten,
Linda

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:02

Nee tuurlijk niet! Niet als ze kreupel is natuurlijk!
Ik heb het geprobeerd, en jouw puntjes wist ik al, ik weet niet of het echt geholpen heeft, maar ze was wel erg ontspannen.
bedankt voor de tips!