Wanneer dierenarts bellen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Wanneer dierenarts bellen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 12:19

Hoi,

Ik heb een haflingermerrie van 13 jaar. Ze is sinds begin van de week, maandag, niet goed op rechtsachter. Eerst was het alleen wat in draf onregelmatig, maar nu is het erger geworden, en in stap ook al wat onregelmatig. Kan niks aan dr been ontdekken, niet dik, niet warm enzo. Wanneer zouden jullie de dierenarts gaan bellen, en wat zou dit kunnen zijn?

Groetjes Barbara

marleen_usar

Re: Wanneer dierenarts bellen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:21

Je paard geeft aan dat er iets niet goed zit, maar als dat een week zo blijft zou ik de veearts bellen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 12:22

We geven haar nu rust tot dinsdag, en dan bel ik de dierenarts als het nog zo is.... vergeten te zeggen ...

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:30

Je zegt dat het erger wordt, dat zou voor mij reden zijn de DA te bellen. ALs het stabiel was (of minder werd) zou ik het ff aankijken, maar dat is bij jouw paardje nu niet.
Is er ook niks warms aan de hoef?

katrienh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:37

Fjordenmaniak schreef:
Je zegt dat het erger wordt, dat zou voor mij reden zijn de DA te bellen.

mee eens

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:08

tja ik bel bij kreupelheid ook niet altijd de veearts, zeker niet als het alleen maar beter wordt ....maar zodra het erger wordt hang ik gelijk aan de lijn

Ik zou toch even bellen, wie weet is het een hoefzweer of iets, erg pijnlijk voor je paard maar zo verholpen door uitsnijden.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:25

Het lijkt op een hoefzweer. Mijn paard had 2 weken geleden dat ineens. Ze liep in de stap goed maar in de draf en galop kreupel. Dag erna ook in de stap. Ik heb de DA gebeld en die adviseerde mij om haar 2x daags in een emmer met warm water te zetten (met haar hoef dan) zodat deze wat zachter werd, eventueel s nachts de onderkant van de hoef watteren (nat) en in een hoefzak zetten. Na 3-4 dagen moest het doorbreken. Dat gebeurde niet, op de 4e dag is de DA weer geweest en heeft onder uit de hoef wat weg gekapt en ja hoor, daar kwam t pus er al uit.... toen moest ik haar nog 3 dagen lang 2x daags 10min in de emmer met warm water en groene biotex zetten.

Probeer dat ook eens met jou paardje, zie je na 3 dagen geen verbeteringen bel dan je DA. Zorg wel als je haar voet in het water zet je de hoef aan de onder kant goed schoon krabt en uit borsteld.