Zomereczeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 22:18

KOn niet vinden of hier al een topic van was maar moet toch even nodig een vraag stellen hierover

Christa heeft enorm veel last van eczeem en moeten we elke 3 wekn normaal gesproken (zomer) laten inspuiten met hormonen, vorig jaar hebben we het 1 keer niet gedaan, dit kon ik bekopen met een gekneusde arm (ze was niet meer te houden en begon als een gek te schuren)(we hebben ook gewoon een boett deken)

We hebben zeker in 2 jaar al meer dan 2500 euro uitgegeven aan medicijnen, dekens enz, maar ze is het waard!

DIt jaar hebben we bj christa insol laten inspuiten (jaja weten we is tegen schimmel maar...), dit was getest op 100 ijslanders waarvan 50 na 2 spuiten 9 maanden eczeem vrij waren.

Maargoed nou moet ik vragen zijn jullie eczemers al begonnen met schuren en krabben? Wij zitten hier in midden gelderland en het is nu half april en nog steeds geen enkele tekenen van eczeem bij christa.

En dan wel het liefst ervaringen van mensen met paarden uit gelderland.

We zitten hier midden in bebost gebied.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 06:12

Mijne schuurd niet meer sinds ze strucomix van cavalor kreeg bijgevoerd. Ook is ze sinds dien niet meer boos als je op haar rug drukt op de plek waar de nieren liggen. Normaal wilde ze me met lichte druk al wat aan doen, maar nu kan ik er met me hele gewicht op leunen. Inmiddels is ze verhuisd en verkoch en krijgt het niet meer bijgevoerd. Ze heeft nu wel weer wat jeuk op haar borst, maar verder niet echt. Ik ga het mijn andere jeukende paardje ook bijvoeren. Die stond van de week alweer te krabben. Ik ben benieuwd.
www.cavalor.be strucomix (original)

peaches1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 06:17

Onze pony heeft normaal rond deze tijd er al lang last van, maar momenteel geen jeuk.

ellepel

Re: Zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 06:30

ik zit in drenthe en hier word nog niet geschuurd...
maar er staat nog weinig gras en er zijn nog weinig vliegjes te zien...

zodra die temperatuur wat verder omhoog gaat dan beginnen ze wel weer.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:02

Er is een heel groot centraal topic over zomer-eczeem, bovenaan de berichten van medisch:
Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk.
viewtopic.php?f=3&t=513314

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:44

Zie de link van Marije_jiplover, hier dus een slotje