De hoeven van mijn verzorgshetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

De hoeven van mijn verzorgshetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:56

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag.. maar hij gaat in ieder geval over mijn shetje..

Ik heb dus een verzorgshetlandertje maar ik zit met een probleempje.
Tot voor kort werd er helemaal niks mee gedaan totdat ik er mee begon.

Toen ik de hoeven bekeek waren ze wel wat te lang maar toen ik ze uit ging krabben zag ik de stralen van alle hoeven..

Bij 3 ervan zag je de straal en dan er bovenop en soort extra stukje wat je wel kon bewegen maar niet eraf trekken zeg maar. Het stonk ook een beetje. Kun je dat er zo afsnijden of niet? Ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel. Gewoon de straal met een stukje overbodige straal er boven op dus.

Verder de laatste straal die kon ik zo alle kanten op buigen. Hij zit heel erg los. Toen ik ging krabben kon ik er bijna helemaal onder door komen via de linkse kant.

Verder zijn zijn haar hoeven een beetje scheef maar dat ziet er niet echt als een probleem uit, maar kan ik iets doen aan deze hoef problemen zonder hoefsmid want voor dit shetje komt geen hoefsmid. Help me alsjeblieft!!!

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:14

Zou toch eens vragen aan de eigenaar of er echt geen hoefsmid kan komen en anders of jij dat mag regelen, hoeft helemaal niet gek veel te kosten. Als je zelf weinig tot geen verstand hebt van hoeven zal ik er niet al te veel aan doen.

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:20

Inderdaad; zelf bekappen en bijsnijden moet je alleen doen als je een beetje verstand van hoeven hebt, etc. want anders doe je meer kwaad dan goed. en ook Shetlanders (helemaal wanneer er niets mee gedaan wordt juist) hebben een hoefsmid nodig, of in iedergeval iemand die een beetje de hoeven bekapt en bijhoudt; voor een pony is het niet goed om scheef op haar hoefjes te staan; na verloop van tijd gaan de beentjes dan ook vanzelf scheef staan en kunnen er allerlei problemen ontstaan.... Als ik jou was zou ik gewoon even met de eigenaar overleggen en zeggen dat deze pony toch wel dringend even een hoefsmid nodig heeft.... ik rijdt zelf ook shetlanders voor iemand, en de merrie (otje) loopt ontzettend veel voor de koets, over verharde wegen enzo, dus als die eenmaal goed bekapt is hoeft er bijna niets meer aan te gebeuren, ze loopt niet op hoefijzers en zo slijten de hoeven op een natuurlijke manier mooi af....

veel succes ermee!

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:28

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:57

Arrabel schreef:

Maar zelfs dan nog moeten de eigenaars bereidt zijn eerst een NB te laten komen vooraleer je zelf aan de slag kan En als ze een gewone smid niet willen laten komen zullen ze een NB zeker niet laten komen

LukieBradley

Re: De hoeven van mijn verzorgshetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 16:26

Ja oke toch een hoefsmid bijhalen lijkt me het verstandigste
Weet iemand hoeveel het bekappen voor een shetlander ongeveer kost? want dan haal ik er desnoods zelf eentje bij

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:29

dan zal ik je adviseren om te vragen bij een plaatselijk bedrij ofzo waar ze meer paarden hebben, of bij iemand in de buurt die een pard heeft, wanneer de hoefsmid weer langs komt.
dan kan je (als dat mag van de eigenaar) lopend daarheen en heb je geen voorrijkosten.
wat het kost, ik denk iets van 10, 20 euro?

Armaris

Re: De hoeven van mijn verzorgshetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:54

justin4ever schreef:
Ja oke toch een hoefsmid bijhalen lijkt me het verstandigste
Weet iemand hoeveel het bekappen voor een shetlander ongeveer kost? want dan haal ik er desnoods zelf eentje bij

Waar sta je?Als je op een manège sta kan je toch eens nahoren bij de staleigenaar of ze geen smid hebben die regelmatig komt voor meerdere paarden?