Zoals ik al zei, voor het geld moet je het zeker niet doen, het bedrag wat je nu niet betaals voor het paard betaal je nu aan alle dokterskosten en behandelingen.
Als er nog geen vergroeiingen zijn dan zou je zijn rug nog goed kunnen krijgen, met een chiropractor of osteopaat (mijn voorkeur gaat naar een osteopaat)
Maar ik vind het eerlijk gezegt een beetje een vaag verhaal, er is een echo gemaakt?
Met een echo kan je niet zien of een paard kissing spines heeft.
Er is wel gekeken naar de spines (de ruggenwerfels dus) maar niet of er vergroeiingen waren?
Ze hebben dus wel gekeken of de ruggenwerfels tegen elkaar aan liggen maar zijn vergeten te kijken of ze vergroeid zijn?
(als je ziet dat ze tegen elkaar aan liggen dan kan je ook meteen zien of ze vergroeid zijn of niet)
Als de mensen die het paard verkopen nog maar 1/10de van de prijs vragen dan het paard waard is dan kan je er van uit gaan dat er vergroeiingen zijn.
En soms is het dan gewoon eerlijker om zo'n paard in te laten slapen dan voor ons plezier het paard nog jaren pijn te laten lijden, van een paard met een erge vorm van kissing spines die lijd!
Mocht je vriendin echt zo gek zijn op dit paard en ze wilt hem echt heel graag kopen (en dan niet omdat hij goedkoper is dan een gezond paard) dan zal ze het paard eerst helemaal röntgelogisch moeten laten onderzoeken om te kijken in welke graad de kissingspines aanwezig zijn.
Mocht het nog te redden zijn kan je vriendin het paard kopen maar reken dan wel op hoge kosten voor behandelingen die nodig zullen zijn om het paard weer gezond en pijnvrij te maken.