mugjs kleine vliegjes is oren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

mugjs kleine vliegjes is oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 13:14

Hoi

Mij pony heeft elke jaar heel veel last van kleine mugjes of vliegjs in het oor. Ze heeft dan allemaal bloedkorstjes in het oor en je ziet ze er gewoon in en uit vliegen. heb al geprobeerd om zo`n netje met oortjes op te doen, maar hoe ik het ook vastmaak, ze krijgt het eraf.
Ze vind al niet fijn als je aan haar hoofd/oren komt, maar met die vliegjes (begint nu pas) is het helemaal erg. Ook als je halster of hoofdstel om wilt doen word ze helemaal gek dan. Wie heeft tips!!!
Heb vorig jaar al lindesa creme erin gesmeerd, bleven de vliegjes erin plakken en konden ze niet meer bijten en verzacht de jeuk. Maar heel makkelijk gaat dat bij haar niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:32

heeft ze geen oorontsteking dat daar de mugjes op af komen? Je hebt ook veel vliegenmaskers met oren er aan. Misschien dat die wel blijven zitten.

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:33

Hey daar heeft mijn tinker ook last van en haar maatje ook
Die maskertjes hebben wel al geprobeerd blijft niet zitten
en ook al van dat stink knoflook spul
ik hoop dat iemand hier iets voor weet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:52

Hmm, had je toen een masker van goede kwaliteit gekocht?
Die van rond de 10 euro kunnen nog wel eens minder uit te hoek komen namelijk, goedkoop is niet altijd duurkoop.
Bij de Paardendrogist heb je maskers van SuperMask, behoorlijk prijzig maar zeer goede dingen.

Die mugjes, zijn dat de Culliodes? Die veroorzaken namelijk zomerexzeem. Schuurt ze ook?
Zoja, dan zou ik het Centraal Topic hierover in MD eens bekijken!

De Paardendrogist heeft ook nog een middeltje 'Midge Off' , voor zo'n 2.50 dacht ik kun je een proefmonstertje bestellen.
Succes!

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:39

Hey bij mij schuurt ze het masker gewoon af omdat ze het niet fijn vind zitten
we gaan maar weer opzoek naar een goed middel dat wel werkt ( gewoon vliegen spult ofzo helpt ook niet tegen vliegen bij ons Ja 5 minuten ofzo) want ze worden al weer gek van al die vliegen

ellepel

Re: mugjs kleine vliegjes is oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:18

ik zou even een veearts gaan vragen of er geen ontsteking inzit of ze misschien last heeft van mijten in het oor.

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 09:35

Ik zalveearts een navragen maar dit heeft ze elk jaar. En ja, ze heeft zomerexceem maar al 2e jaar dat ze er geen last van heeft ( staan nu ergens anders gestald, niet meer natte grond)
En je ziet de vliegjes gewoon erin vliegen, hebben iets dikker lijfje dan muggen dus denk eerder dat vliegjes zijn, maar weet dan weet niet of die ook bijten. Ze heeft nl wel altijd bloed en korstjes in haar oren zitten als ik eraan voel. Maakt niet uit welk masker ik heb, het moet en zal eraf. Ook vliegenspray werkt niet, ze word panisch van dat geluid en als ik met spons of doek doe werk het 5 min en dan zit ze weer onder. En op rest van lichaam tegen dazen en zo kan ze goed tegen en vliegendeken ook, maar kan moeilijk in haar oren gaan spuiten. Dit is beetje probleem paardje wua omgang, dus maakt me alleen maar moeilijker, Denk dat veearts echt niet in haar oren kan kijken zonder eerst plat te spuiten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:59

jij kan er zelf wel in?

misschien een idee om wat smeer eruit te halen, mee te nemen naar een dierenarts en dit even laten nakijken onder een microscoop?
kunnen ze misschien ook zien of er mijten of wat anders inzit..

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 12:42

Ik kan er zelf wel aan, nou ja, ligt eraan hoe haar dag is. Maar als ik in haar oor kom zie ik niks van smeer , alleen die korsjes, En mijten moet ze toch hele jaar door last van hebben of niet? Ze heeft er echt alleen in de lente/ zomermaanden last van, nu gelukkig nog niet zo erg, maar begint wel al

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:38

komt natuurlijk omdat er in de winter helemaal geen vliegjes zijn he?

ik zou toch de boel laten nakijken, als t echt korstjes etc is, is t gewoon niet goed lijkt me

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:26

je had het over mijten, niet over vliegjes. Of heeft dat met elkaar te maken , nee tch?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:37

je hebt gelijk..ik was ff in de war. mijten kunnen ze inderdaad altijd hebben, maar ziet er dan uit als zwarte spikkeltjes in het oor, net alsof er zwart zand inzit zeg maar.
mijn katten hebben t wel es gehad vandaard at ik weet hoe het eruit ziet.

maar die vliegjes is een ander verhaal:

maar in de winter kan dat niet want dan zijn ze er niet dus zul je niet zien dat ze erin vliegen natuurlijk..
zo bedoelde ik het

maar daarom, overleg even met je arts wat t beste is, als er iets zit wat niet goed is kan hij dat dus onder een microscoop voor je nakijken...

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:05

Hmm wij hebben onder het rijden het vliegennetje onder het hoofdstel gedaan bleef netjes zitten,
Maar gewoon in de wei na 3 seconden is het er af, ik vraag me af wat we er aan kunnen doen, de da moet toch maar eens komen denk ik