Teveel Biotine?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JECKYLL

Teveel Biotine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:26

Mijn paard heeft vandaag een emmer met biotine poeder leeg gegeten... deze zat zeker nog voor de helft vol!! Zou dit schadelijk zijn? Of plast hij dit bijvoorbeeld uit? (Net zoals bij een mens die een teveel aan vitamine C weer uitplast)

Weet iemand dit?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 06:46

Quote van voedingscentrum.nl:
Citaat:
Vitamine B8 (biotine)

Vitamine B8 wordt meestal biotine genoemd, maar wordt ook wel aangeduid als vitamine H. Biotine is in water oplosbaar en heeft een functie bij het vrijmaken van energie uit eten. Ook speelt vitamine B8 een rol bij de vorming van vetzuren in het lichaam en zorgt het voor het gezond houden van de huid en het haar.

Gevolgen van een tekort

Te weinig vitamine B8 kan huidafwijkingen, bloedarmoede en depressie veroorzaken. Tekorten aan deze vitamine zijn echter zeer zeldzaam.

Gevolgen van een te hoge inneming

Bij hoeveelheden tot 100 mcg vitamine B8 per dag, zijn geen nadelige gevolgen aangetoond.

Hoeft dus niet direct schadelijk te zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:17

Ik zou het nog even aankijken, ik denk dat het geen ramp is, aan de hand van het stukje net. Maar mochten er problemen optreden is het misschien simpel om te zeggen; maar dan moet je de DA contacten.
Ik denk dat het reuze meevalt, is wel zonde! Biotine is niet één van de goedkoopste supplementen