Scheve staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Scheve staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 19:53

Nou de naam van het topic zegt het al..
Mijn paard loopt continu met zijn staart naar rechts getrokken.

Zijn er misschien mensen die ook paarden hebben die dit doen?
Kan het kwaad?
Wat kan je er aan doen?
Verklaart het dat hij ook een hekel heeft aan linksom lopen en soms ook niet vooruit te branden is?

Kortom: wat weten/vinden jullie ervan?

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:23

Een scheve staart kan er op wijzen dat je paard in zijn hele lichaam niet recht is. Als hij ook problemen heeft met linksom dan klopt dat dus wel. Misschien heeft ie een beperking linksom. Het kan ook hele erge stijfheid zijn. laat er eens iemand met een deskundig oog naarf kijken?

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:43

het kan ook ataxie (dacht ik) aangeven. Dan heeft het paard vaak een infarct gehad.
Maar zoals a3a meld kan hij ook scheef zijn.
Ik zou een deskundige er naar laten kijken.

Robyn

Re: Scheve staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:08

Dit hadden wij vroeger ook. Wij hebben er een chiropractor naar laten kijken. De spieren aan de ene kan waren veel korter dan aan de andere kant. Wij moesten veel oefeningen doen om de andere kant ook te verlengen. Dit is erg goed gelukt!!

Duppie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:12

het paard van mijn vriendin heeft dit ook maar heeft hier verder nergens last van

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:13

Staart scheef duid meestal inderdaad op rugproblemen hoeft niet ernstig te zijn maar het is egenlijk het een logisch beels als hij op de ene hand wel lekker loopt en op de andere niet.

Vrij logisch.. en als je paard zo verschillend is op twee kanten dan weet je dat er ergens een probleem zit. Even na laten kijken is het beste zodat je ook met rijden wat tips hebt om dit op te lossen.