Wat voer ik mijn schat het bestnu hij op de wei staat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annefie

Wat voer ik mijn schat het bestnu hij op de wei staat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:24

Hoi,

Over ongeveer twee weken (we zijn nu al met de grasgewenning bezig) zal mijn paardje normaalgezien (als het weer dat toelaat) 24/24 - 7/7 op de wij staan...

Indien dit kan met school rij ik hem 2 à 3 keer in de week gedurende een uurtje (pistewerk) : goed doorwerken en eventueel een extra wandeling.
Hangt echt van het weer en de tijd af...

Nu is mijn vraag :

Wat kan of mag ik mijn paardje nog bijgeven.

Men heeft mij al gezegd dat ik niets meer hoef bij te geven,aangezien wij heel voedzame weides hebben (goed landbouwgebied hier)...

* Moet ik nog iets bijgeven wanneer hij gewerkt heeft? Zoja : wat??

* Moet ik anders supplementen of koeken van Pavo geven: zoja,de welke en waarom?

* Wat kan ik hem eventueel geven als beloning na het werken

!! IK LET WEL GRAAG EEN BEETJE OP DE LIJN VAN MIJN PAARDJE !!

....

Alle tips zijn welkom !!

Groetjes,

Anne-Sophie

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:57

Wat heb je de jaren ervoor gegeven dan?

Mijn pony staat nu elke dag op de wei en 's nachts op stal, ze krijgt een halve kilo hardvoer per dag en een berg hooi. Ze wordt niet bereden dus voor haar is dit nu goed.
Binnenkort gaat ze dag en nacht de wei op en voer ik geen hardvoer bij, tenzij ik zie dat ze het toch nodig heeft. Ga ik weer rijden en ze staat dag en nacht op de wei, krijgt ze na het rijden +/- 2 handjes hardvoer, dit zie ik meer als een beloning

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:40

Ik voer de mijne als ze de wei weer opgaat:
-van die koeken van Pavo.
-En sportbrok van Pavo

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:42

Ik denk dat met 24/7 weidegang geen extra brok nodig is, eventueel wat vitamine/mineralen. Of een handje onderhoudsbrok na het rijden voor die vit/min.

Annefie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:03

Wat kan ik dan het best geven als 'onderhoudsbrok' (of beloningsbrok)

Ik wil inderdaad liefst geen hardvoer meer bijgeven,omdat mijn paard heel snel dik wordt (wegens heel rijke weiden enzo)
We gaan dus waarschijnlijk ook de weiden in perceeltjes met weinig gras opdelen dat ie wel genoeg eten heeft,maar geen overvloed.

Groetjes