Voldoende voeding ofniet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melisnow

Voldoende voeding ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:40

Ik heb twee verzorgpony's
een haflinger van 4 en een welshje rond de 11..
Ze staan dag en nacht in het weiland en krijgen alleen hooi en van dat mais achtige spul bijgevoerd..
Nou hoor ik wel eens dat paarden ook allemaal vitaminen bij gevoerd moeten krijgen. En ook dat er een liksteen in de wei/stal moet hangen.
Nu vraag ik mij dus af of deze twee pony's wel voldoende " goed " eten binnenkrijgen..?

groetjes..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:47

Nou die van mij krijgen wel wat meer. Maar als je ze niet rijd dan is krachtvoer eigelijk niet echt nodig als ze veel op de wei staan. Lik steen kan nooit kwaad om er bij te zetten. Het is alleen wel zo dat het gras op het moment nog niet echt heel erg voedzaam is.. Dus behoorlijk wat Hooi bijvoeren zal nog wel nodig zijn.

Kijk als ze een keer wat kuchen, dan gooi ik er wat voor de luchtwegen tussen, en als ze wat aan de dunne kant zijn dan gooi ik er weer wat extra's bij. Je moet het ook een beetje zelf inschatten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:19

Doe hetzelfde als Whiz, afhankelijk van het seizoen gebruik ik bepaalde muesli's of supplementen.
Nou staan deze pony's op de wei en daar krijgen ze al veel binnen.
Mocht je twijfelen is het simpel of te lossen door een liksteen (mineralen) op te hangen, bijv. die van Rockies ofzo. Kunnen de pony's zelf bepalen hoe en wanneer ze vitamines nodig hebben door te likken.