wat straks voeren op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

An_Speedy

wat straks voeren op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 21:08

hoi

Ik heb een shetje van 23 jaar die nu op stal staat en 1 mei weer 24 uur per dag op het land gaat. Op moment staat die op de manege en krijg die 3x per dag bix in totaal1 kilo bix per dag en smorgens en savonds een plukje kuil.Hij is nu eindelijk goed op gewicht heb altijd moeite met de winter word die altijd dunner dus hij krijg ook extra vitamines en vandaar die hoeveelheid brok. Maar ik vraag me af wat jullie zouden voeren als die weer naar het land gaat ik voer normaal altijd muesli in de zomer maar ben benieuwd naar andere ideen over wat te voeren is waar voldoende inzit voor een wat oudere pony.

Groetjes

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:12

IK zou het aankijken en pas bij gaan voeren als hij aan gewicht verliest. Hoe zijn zijn tanden? Kan hij nog goed gras eten en het wegkauwen? Hoe groot is het weiland, en met hoeveel paarden staan ze er op?

beccieloeken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:04

er zijn idd meerdere factoren die van belang zijn he...heb je mss al gedacht aan een voedingssuplement voor oudere paarden???

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:04

Oudere paarden hebben baat bij wat meer vet in het voer. Als je al wat geven wilt, scheutje lijnzaadolie op een bruine boterham (geen vers brood geven) of in de winter over het voer kan ook helpen om je paard op gewicht te houden.

An_Speedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 22:02

hoi,
Dat heb ik welis geprobeert eerst niks voeren maar dan valt die heel snel af en komt moeilijk weer op gewicht, en verder staat die met een fjord en een mini op een groot stuk land. En zijn tanden staan onder controle van de tandarts want hij kan geen harde dingetjes eten zoals mais enzo. Hij krijg een peoder voor oudere paarden met van alles extras erin. Maar wil gewoon kijken watvoor voer er nog meer te geven is . groetjes