Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Antheman schreef:ALs er nog pootjes in zitten ,dan is niet alles eruit. Toch maar even proberen dat ook weg te krijgen.
DRAAI altijd de teek eruit ,dan krijg je hem er helemaal uit.
Antheman schreef:Een teek is een rondje, met pootjes eraan.
Als je dat ongeveer helemaal eruit hebt, is ie eruit.
En sla niet direct paniek, inmiddels kan de teek vervelende dingen bij paarden teweeg brengen. Maar is bos(sage)rijke gebieden zitten er nu eenmaal veel. Ik heb periodes dat ik er rustig 5 per dag van mijn pony haal. Ze hebben er nog nooit iets van gehad.
Antheman schreef:Er zijn mensen die wel 20 teken per dag hadden!
Ze zitten bij mij in lies, hals, knieholte, de edele delen, maar ook wel in borst.
een teek heeft geen duidelijk hoofd. Het is een heel eenvoudig diertje, een "blaasje" met pootjes eraan.

merrieveulen schreef:als je heel goed kijkt is er een kopje te zien. piepklein en zwart. de pootjes wijzen naar achteren, dus aan de andere kant moet je zoeken. je kunt veel regelen met voer, sinds ik knoflookmix geef als supplement (klein schepje per dag), hebben ze bijna geel vliegen meer, ook al zit de rest van de stal onder, en teken hebben ze ook niet meer. dat het plekje een beetje dik is, en vaak ook een beetje rood, is vrij normaal, maar het moet wel binnen een paar dagen wegzijn.