Abnormaal hengstig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lies0405

Abnormaal hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 19:32

onze merrie is al een paar dagen hengstig. Op zich natuurlijk niets bijzonders. Alleen zodra ze op stal staat, tilt ze haar staart op en gaat ze met haar kont staan schuren tegen de boxwand. Ze verliest hierbij ook een beetje urine. Het lijkt op een soort zelfbevrediging. Is dit schadelijk, ernstig, ik kan er namelijk verder niets over vinden op internet. Door het schuren krijgt ze ook schuurplekken op de onderkant van de staartwortel en aan de binnenkant van haar billen. Hopelijk heeft iemand tips of iets dergelijks. Alvast bedankt!

Isabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:43

Bekend probleem! Homeopatische druppels van VSM schijnen goed te werken, Brons-cure heet het.

stabik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:49

ja idd, die helpen zeer goed!! en anders moody-mare van de paardendrogist...

PardoesJessi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:50

Met moody-mare heb ik ook goede ervaringen!! Alhoewel ik het wel een vrij kostbaar verhaal vind aangezien merrie het hele seizoen door moody-mare moest krijgen, anders ging het weer mis.....

Isabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:57

Ja dat is ook met Brons-cure. Je moet het alle dagen van het jaar geven. Maar het helpt ECHT!

Lies0405

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:06

Bedankt voor jullie antwoorden. Waar kan ik die homeopatische middelen krijgen?

nikkigioaJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:03

Bij de paardendrogist en bij sommige ruitersportzaken, bv. Van Schie in Zwaanshoek.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:35

www.paardendrogist.nl verkoopt het online, en de meeste homeopatische spullen (zoals druppels) zijn ook verkrijgbaar bij Van Schie in Zwaanshoek.

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:33

stomme vraag misschien maar verminder je daarmee ook de hengstigheid of onderdruk je het daarmee??..wij hebben er namelijk eentje staan en die is volgens mij wel elke week hengstig....is gewoon zielig..Nu wordt er as vrijdag een echo gemaakt van haar eierstokken..

radje

Re: Abnormaal hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:14

Dekken ??

Imerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:47

Hoi, ik gebruik voor mijn merrie, die ook enorm lang en vooral heftig hengstig is. Ze laat zich hierbij in haar box vaak met haar heup tegen de box vallen en heeft last van haar rug.
Ik gebruik sinds ongeveer anderhalve maand mare formula van de paardendrogist. Het is voor mij een probeersel, maar tot nog toe is ze wel hengstig geweest maar niet zo heftig als normaal, niet zo lang haar haar vreemde gedrag is praktisch weg. Geen idee of dit hiervan komt maar feit is wel dat haar gedragd nu eindelijk normaal is ze duidelijk rustig is en geen rugpijn meer.
Ik ga om te proberen als mn voorraad op is stoppen en kijken o haar gedrag komt, dan weet ik tenminste zeker of het daadwerkelijk van mare formula komt.
Hij is jou paard verder in de omgang en me rijden??? En hoe is ze qua gevoeligheid bij lendenen en flanken??

Lies0405

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 09:01

Qua rijden hebben we totaal geen last met haar. Ze gedraagt zich net als normaal gelukkig. Ze is een week hengstig geweest, nu is het gelukkig weer over.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:29

Homeopatische middelen onderdrukken juist niet
Je kan ook rustgevende kruiden proberen zoals hop, sint janskruid en kamille, kijken of ze daarop reageert.
Ik heb zelf ook een merrie die tijdens de hengstigheid niet te genieten is en ga ook eens een middel proberen, waarschijnlijk Provarium Breeding van de Groene Os

Alle genoemde kruiden(mengels) en middelen zijn verkrijgbaar bij de Paardendrogist

shaolanneke

Re: Abnormaal hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:01

Ik heb vorig jaar voorgeschreven gekregen van Laarakkers Provarium Breeding, heb dit 3 maanden gegeven en werkte super. Die van mij was voorheen nl 31 dagen per maand hengstig en zat zichzelf in de weg, was gewoon zielig.

Ik geef het nu niet meer omdat het momenteel niet nodig is, maar zodra ze in de toekomst weer last krijgt ga ik het gewoon weer geven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:56

Goed om te horen