tandarts? of gewoon niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dominiqueB

tandarts? of gewoon niks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 17:30

hoi,
ik heb een pony van 4jaar en hij heeft de laatste tijd wat last met biks eten. hij doet er erg lang over en strooit het overal rond. kan dit komen omdat hij pijn heeft door het wisselen van zijn tanden omdat hij nog jong is of moet ik er toch maar een tandarts naar laten kijken?

groetjes en hoefjes

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:18

hej.
Het kan zijn dat het door het wisselen komt of dat het gevoelig is.
Maar het kan ook een haakkies zijn die kan je weg laten slijpen door de tandarts.
Om het zeker te weten kan je zowizo een tandarts laten kijken!
Niet geschoten is altijd mis en blijkt je paard een haak te hebben en is die niet weggeslepen heeft dat niet zulke leuke gevolgen.
er zijn volgens mij ook tandartsen die gratis komen kijken maar als een dier behandeld moet worden kost het wel wat.
Weet dit overigens niet zeker!! Sterkte ermee en maak de juiste beslissing zowel voor jezelf als je dier.

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:59

Ik zou inderdaad de tandarts erbij halen. Informeer wel naar een goede. Volgens mij zijn er veel beunhazen onder de tandartsen.
het is verstandig om in ieder geval 1x per jaar een controle te laten doen

MyrtheJJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:29

die van mij had er laatst ook last van, nu de tandarts geweest is is het veel beter geworden. Je kan zelf kijken ofdat ze haken heeft op dr kiezen, gewoon dr mond even proberen open te doen .. Als je dan twijfelt kun je hem er bij halen.. Bij mij is het gewoon de veearts geweest, die het heeft gedaan.