Iemand ervaring met met veulenziekte. Wat ik heb begrepen van de dierenarts is dat dat infectie is die in het gehele lichaam kan voorkomen. Brayzlee (ons zorgenkindje) heeft het nu haar gewrichten zijn geinfecteerd en hiervoor heeft ze weer medicijnen.
Op de dag zelf liet ze haar linkervoorbeentje meeslepen. Dus de dierenarts gebeld. 39,5 graden koorts. Weer 2 weken spuiten met Excenel. Daarnaast de homeopaat gebeld, en omdat ze niet wilde staan hebben we haar 5 uur lang elk uur Bryonia D 30 gegeven. Vervolgens een vriendin van mij gebeld. Zij is Reikie master en heeft haar om 10 uur 's avonds behandeld waarnaar het meteen een heel stuk beter met haar ging. Vrijdag is de koorts gedaald naar 38,3 graden. 'S morgen is er nog een keer op afstand reikie toegepast. In de loop van de dag daalde de temp naar 38,2 en ging ze haar linkervoorbeentje weer redelijk belasten. Zaterdag morgen was de temp. 38.6. we habben haar eventjes maar in de bak gezet i.v.m. over-activiteit. (Lees: stuiteren in de stal) Zodat ze even haar benen kon strekken en dat we even de stal konden doen. ik heb ook meteen foto's gemaakt. Ze balstte hierbij haar voorbeentje weer volledig en liep lichtelijk onregelmatig. De da zei donderdag dat minder dan 50% van de veulens het haalde. Maar brayz is zo'n vechtertje. Dat koppie gaat erop en ze gaat. Dan is ze gewoon niet te houden. Met spuiten begint ze nu ook weer te bokken en gek te doen. Tsja ik zou het ook neit fijn vinden, maar het is gelukkig een goed teken. Wanneer ze moe is gaat ze ook niet zomaar liggen dan probeert ze staand te slapen. Uiteindelijk legt ze het dan wel af en moet ze wel gaan liggen, maar ze knokt er keihard voor om beter te worden.
Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met veulenziekte?? Ik hoor het graag. Veulens die het overleefde hebben die er nog wat aan overgehouden of niet??