kissing spines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mhtimmerwerk

kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 13:40

mijn merrie van 11 heeft kissing spines in het midden van haar rug, de dierenarts heeft haar afgekeurd mag haar niet meer bereiden maar wel in beweging houden .
ik ben nu aan het fietsen met haar balkjes lopen en gewoon longeren zonder lijn of hulp teugels.
wie heeft hier nog meer ervaring mee en weet nog iets leuks om te doen voor de afwisseling
al vast bedankt
groetjes linda

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:52

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:00

Aquatraing schijnt godsgruwelijk duur te zijn en meeste verzekeringen betalen het niet....

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:04

Aquatraining is duur ja maar mijn paard heeft KS en door de aquatraining kan ik hem weer rijden. Dus het is het mij waard geweest. Het kost 30 euro per sessie en in het begin staat je paard daar en dan kost het 10 euro meer voor stal en voer. En gemiddeld staat je paard daar 2 tot 3 weken. Dus kan je zelf kijken of dat lukt en of je het er voor over hebt.
Er zijn op bokt meerdere mensen met een paard met KS die allen nog rijden. Niet allemaal door aquatraining hoor.

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:44

Esther28 schreef:
Aquatraing schijnt godsgruwelijk duur te zijn en meeste verzekeringen betalen het niet....

Het is inderdaad vrij kostbaar iets, een stalgenootje haar paard heeft met doorzetten voor elkaar gekregen dat de verzekering 70% betaalde van de behandeling omdat 'vrij nieuwe methode' was, die ze toch wel wilde proberen.
Het paard loopt inmiddels weer onder het zadel, maar mag niet continue op M2 niveau gereden worden. Maar tussen door wat oefeningen en dan weer terug naar de basis.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:13

mocht je aquatraining te duur vinden, ga dan eens longeren met passoateugel en stel hem laag in. rustig aan beginnen!

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:54

Heb gehoord over een geval van peesblessure, heeft hartstikke veel geld gekost en werkte absoluut niet.

Cardy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:56

Wat dacht je van www.hoefkatrol.com ??? Daar laten ze zien hoe je door anders training die spanning van die rug weg kan krijgen... Ik heb altijf zo van dat ik alles geprobeerd wil hebben zodat ik later geen spijt kan krijgen...

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:02

Mijn pony tess had ook kissingspines. achter de schoft en op het kruis. ze kreeg iedere 3 maanden ong last. verder mocht ik haar wel rijden e.d. van mijn DA. het ging ook steeds beter. met een boomloos zadel kan je iig wel gewoon met je paard rijden, behalve als hij een hele zware vorm heeft. bij tess was het iig zo dat het heel goed ging, maar toen ze 5.5 jaar oud was ging het ineens heel erg snel bergaf. ze had zelfs pijn als ze alleen maar in het land liep. ik heb haar weggegeven, maar nooit meer gezien omdat die mensen haar aan een handelaar hadden verkocht voor 250 euro... ze was MondriaanXNaturel en had een topkarakter.
Ik raad je aan eens naar www.devallei.com te gaan. en en afspraak te maken met G.J. den Heijer. hij is een topper. verder heb je ook nog een andere hele goede fyshio, dorinde heet zij d8 ik. heb alleen maar goede verhalen over haar gehoord... Tenminste als je in de omgeving van amersfoort/woudenberg woont.

Ik wens je heel erg veel succes hier mee, het is echt verschrikkelijk k*t als je paard dit heeft! Voor jou én paard!

groetjes, Julia.

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:10

Esther28 schreef:
Heb gehoord over een geval van peesblessure, heeft hartstikke veel geld gekost en werkte absoluut niet.

Tsja die gevallen zitten er altijd bij dat een behandeling niet aanslaat. Dat is ook met andere behandelingen zo dus geldt ook voor aquatraining. Maar over het algemeen behalen ze met aquatraining goede resultaten. Alleen garanties heb je nooit dat iets aanslaat. Dat geldt voor alles.
Helaas is het wel duur ja daar moet ik je gelijk in geven. Maar het is het mij waard geweest.
Laatst bijgewerkt door SisLeone op 07-04-06 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:12

@ esther28 wat heb je erover gehoord dan? Ken die verhalen van de achterneef van de oom van een stalgenoot. Ik heb er stage gelopen en alleen goede resultaten gezien. Voor een peesblessure is het moeilijk inschatten hoeveel tijd er nodig is. Als je je vastpint op een bepaalde periode en em daarom eerder wegghaalt bijvoorbeeld tja dan ben je niet handig bezig!
Of aquatraining duur is? Tja t is een hoop geld, maar goed als je hiermee weer aan de gang kan? Wat is je paard dan voor je waard? Er zijn elke dag minstens twee mensen met je paard bezig (waaronder 1 dierenarts), komt tweemaal per dag de box uit, etc etc. Dan is het natuurlijk een hoop geld maar zeker niet DUUR.