kaal plekje op schoft

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZazooJarig

kaal plekje op schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 19:08

mijn pony was ong 2 weken geleden best wel gevoelig op de schoft. ze was een beetje geirriteerd als je het aanraakte. ik dacht dat het door de deken kwam en heb de deken er rond die tijd ook afgehaald. ongeveer een week geleden was het daar een heel klein beetje kaal. vandaag zag ik dat ze een kaal plekje heeft van ong 2 x 1 cm. de haren die er nog zitten kan je zo eruit trekken en er zitten veel schilfers. het komt dus niet van de deken en is wel erger geworden. ik denk dat het zadel misschien drukt. maar waarom dan eerst niet en nu ineens wel? of kan het wat anders zijn? ik merkte niks aan haar met het rijden.

ZazooJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 08:59

niemand?

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:01

je zadel mag de schoft nooit aanraken, als dat het wel doet, er niet meer mee rijden!

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:18

Het kan zeker zijn dat het aan je deken ligt. Mijnpaard heeft het ook. Het duurt een poosje voordat de haren loslaten. Net zoiets als je een blaar krijgt. Dan gaat de huid er ook pas na een week of zo afvallen en zit de jonge huid er onder. No even aankijken, maar als het goed is gaat het zonder deken nu goed.

Utrolig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:38

Het hoeft niet aan je zadel te liggen, controleer wel even (voornamelijk als je erop zit) of je minimaal 2 vingers tussen de kamer en de schoft kan hebben. Anders knelt je zadel.
Ook moet je de chabrak goed in de kamer trekken, anders geeft deze ook iritatie op de schoft, deze drukt er dan ook te veel erop.

TIP: De plek met wat uierzalf/vaseline insmeren. Er komen wel witte haren op!