Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wendy schreef:olie kan geen vocht in de hoef brengen. Probeer maar eens olie en water te mengen, dat lukt namelijk niet.
De olie zal uiteindelijk altijd op het water komen te liggen.
Ik gebruik het geen van beide, omdat het de hoef dus afsluit.
clara schreef:Wat gebruik je dan? als je er niks op doet krijg je toch snel van die droge brokkelhoeven? bij mij iig wel.
Ik doe er altijd vet op nadat ik de hoeven nat gemaakt heb.
clara schreef:Wendy schreef:olie kan geen vocht in de hoef brengen. Probeer maar eens olie en water te mengen, dat lukt namelijk niet.
De olie zal uiteindelijk altijd op het water komen te liggen.
Wat gebruik je dan? als je er niks op doet krijg je toch snel van die droge brokkelhoeven? bij mij iig wel.
?ktink schreef:het is mij trouwens ook aangeraden
shampoo manenspray poetskist... tjah dan is vet wel wat handiger vind ik.. haha

clara schreef:Wendy schreef:De olie zal uiteindelijk altijd op het water komen te liggen.
Wat gebruik je dan? als je er niks op doet krijg je toch snel van die droge brokkelhoeven? bij mij iig wel.

Schimmelig schreef:Heeft iemand een concreet onderzoek gelezen over hoefolie/hoefvet, want ik lees hier zoveel verschillende meningen
Natuurlijk wil ik mijn mening ook wel even geven
, maar het lijkt me voor de hand liggend dat olie of vet niet veel goed kan doen voor de hoeven. Paarden lopen in de natuur ook niet door olie of vet om hun hoeven in conditie te houden; hun natuurlijke hoevenverzorging is vocht/water. Xox schreef:Maar de meeste paarden zijn niet echt meer natuurlijk...... dus zul je in sommige gevallen de nautuur een handje moeten helpen

Jovarna schreef:Xox schreef:Maar de meeste paarden zijn niet echt meer natuurlijk...... dus zul je in sommige gevallen de nautuur een handje moeten helpen
Ja, en dat is dus precies wat ik aangaf.
Je helpt de natuur een handje door de hoeven regelmatig goed nat te maken. Met WATER.
Ik doe er ook water op maar gebruik dan wel vet of olie. Verder heb ik zoals Dennis zegt ook een olie die er in trekt en de hoef verzorgt. Gebruik ik geen vet of olie dan heb ik binnen de korste keren brokkelhoeven en scheuren. En ja mijn paarden lopen regelmatig in het water.