Mijn paard kan niet meer bij de grond?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariskatw

Mijn paard kan niet meer bij de grond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 13:34

Toen ik net de paarden eten ging geven zag ik wat ik vanmorgen ook al even dacht te zien, maar omdat ik toen nogal haast had om op school te komen, heb ik het eerst maar gelaten.
Ik dacht vanmorgen nog dat het kwam door de wind en dat ze het daarom eng vond om met haar hoofdje naar beneden dicht bij het schriklint te komen, dat wapperde door de wind (ze krijgen voer op de grond van de bak).
Maar goed, toen ik net ging voeren zag ik dus dat ze met haar hoofdje amper meer bij de grond kan komen. Het kost haar echt ontzettend veel moeite. Bovendien doet ze dan haar hoofdje een beetje scheef naar links. Als ik in haar hals knijp doet haar dat ook ontzettend veel pijn. Ze is gisteren ingeent, maar het lijkt me vreemd dat deze symptomen daardoor ontstaan.
Ik heb voor de zekerheid de veearts wel gebeld en hij zou kijken of hij het kon redden om even te komen kijken.
Heeft iemand dit weleens meegemaakt? Het gaat overigens om een merrie van 21, maar ze verder nog wel fit.

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:35

Is ze in haar hals geent?
Zou best kunnen hoor dat het daardoor komt

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 13:36

ja ze is in de linkerkant van haar hals geent. Straks dan heeft de veearts weer zoiets van god, heb je haar weer die belt om elk wissewasje, maarja.. voor hetzelfde geld is het wel iets en ze is al 21

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:26

Ok.. het was dus toch een reactie op de injectie heeft de dierenarts net bevestigd. 2x Per dag 15 min. koelen, temperatuur in de gaten houden en niet hopen dat het een abces wordt Oja... en voor Dorientje geen werk meer tot het over is (ook niet longeren.. dus die dame heeft weer eens vakantie).
Ik denk laat ik het er maar bij zetten, mocht iemand een keer hetzelfde hebben, dan heb je er misschien wat aan.
Eventueel zijn er ook pijnstillers voor, maar ze wilde Dorina nu eigenlijk niet nog een keer spuiten ..arme kind. Ze deinst helemaal weg als ik aan haar halsje wil zitten

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:29

Gelukkig dat het niks ernstigs is.
Hoop dat het snel beter met haar gaat, succes!

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:20

Wij hebben ook een paardje op stal die er zo extreem op reageert, hinkel-de-pinkel de stal uit etc. dat is meestal met een paar daagjes beetje stappen gewoon weer over. Wel heel vervelend gezicht, strekte!

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:28

Vervelend! Maar meestal is het leed met een paar dagen gelukkig weer geleden.

nikki_amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:46

wij hadden ook een paard op de manege dat zijn hoofd met heel veel moeite naar beneden kon krijgen,, maar op een gegeven moment lukte het hem helemaal niet meer toen hebben we zijn voerbak op 2 kratten neergezet zodat ie maar een heel klein stukje met ze hoofdje omlaag moest.... en de vee rts was er ook bij geweest maar die zij dat het door ouderdom kwam... na een half jaartje is die ingeslapen

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:52

Wat raar dat je dierenarts dan niet in de borst ent? Want dat wordt eigelijk meestal gedaan.

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 18:30

Ja ik weet niet eigenlijk, ze enten bij mij altijd in de hals. Of ten minste, vaak genoeg dat ik er niet raar van stond te kijken dat ze het niet in de boeg deed. Ja als ik erover nadenk deed mijn vorige dierenarts dat ook, want die heeft op die manier per ongeluk een keer in een halsspier geprikt (ook heel irritant).