Dik ontstoken oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Dik ontstoken oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 12:24

Ik ging vandaag de paarden buiten zetten en mijn 2-jarige had weer een dik oog, hier heeft hij vorig jaar ook veel last van gehad, maar niet zo erg.
Zijn oog is nu echt super dik er komt viezigheid uit en hij kan zijn oog amper open houden.

Ik kijk het nog even aan en maak het vooral goed schoon, maar anders toch de DA maar bellen.

Hoe kan dit komen in 1 nachtje zo dik?

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:57

Hoe het komt weet ik niet, wij hebben het ook wel eens.

een paar x oogzalf, kun je gewoon bij DA ophalen en dan is het weer over.

Of er moet iets inzitten natuurlijk......

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 22:31

IK heb het schoongemaakt en er wat oogdruppels ingedaan die ik nog had liggen en het is nu al helemaal over. Vind het wel erg snel.

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:56

Misschien was het wel gewoon geirriteerd van stof of een mug. Misschien wel zijn hoofd gestoten.

felthuis

Re: Dik ontstoken oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:09

Charos schreef:
Ik ging vandaag de paarden buiten zetten en mijn 2-jarige had weer een dik oog, hier heeft hij vorig jaar ook veel last van gehad, maar niet zo erg.
Zijn oog is nu echt super dik er komt viezigheid uit en hij kan zijn oog amper open houden.

Ik kijk het nog even aan en maak het vooral goed schoon, maar anders toch de DA maar bellen.

Hoe kan dit komen in 1 nachtje zo dik?

METEEN DE DIERENARTS BELLEN!!!

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:49

Inderdaad dierenarts bellen en CAF- zalf gebruiken (bevat antibiotica).
Ik heb geen idee waardoor dit in 1 nacht zo kan gebeuren, maar zodra je het weet moet je het wel laten weten want dit kan voor al je medebokkers ook nuttige informatie zijn!

webbie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:54

Aangebroken oogzalf moet je niet laten liggen en een jaar later weer gaan gebruiken. Op iedere verpakking staat te lezen dat de zalf maar 1 maand na openen bruikbaar is. Een oog is zeer gevoelig. Denk niet na een dagje zalven dat de ontsteking weg is. Het is verstandig om enkele dagen door te zalven. Mijn paard heeft al enkele jaren een oogprobleem. Het gaat enkele maanden goed en dan ineens is het oog weer dik. Laatst stapte ik hem aan de hand. Er was toen ik hem uit de stal haalde niets aan de hand en ineens begon hij als een gek met zijn hoofd te schudden. Dik oog! Tja, binnen een minuut dus.

xxJacqyxx

Re: Dik ontstoken oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:58

Eerst goed schoonmaken met gekookt water of met Boorwater van de drogist!

Meestal is het de dag erna al een heel stuk minder dik!