ervaring met lasertherapie bij pees en spierblessures??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

ervaring met lasertherapie bij pees en spierblessures??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:01

N.a.v. de uitslag van de scan bij Lester, waarbij de da hem eigenlijk heeft afgeschreven ben ik aan het zoeken geslagen en kwam ik op site van equinelaserservice. Volgens hun site kunnen ze paarden die afgekeurd zijn door de da, met lasertherapie behandelen zodat ze weer volledig herstellen. Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze therapie.

equidynamics

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:09

Ik werk zelf ook met lasertherapie. Zowel bij (oppervlakkige) peesblessures en wonden geeft laser erg goede resultaten.
Meer informatie over lasertherapie kun je vinden op www.equidynamics.nl. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd contact met mij opnemen.
Succes ermee!

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:02

hmmm, ik weet niet of equidynamics gelijk heeft en ik weet ook niet zo veel van lasertherapie bij paarden, maar bij mensen zorgt lasertherapie ervoor dat de afvalstoffen rondom een blessure sneller afgevoerd worden. Daardoor wordt het genezingsproces bevorderd. Helaas is het bij mensen niet zo dat dit op grote schaal toegepast kan worden, omdat de winst die met deze behandeling geboekt wordt maar heel klein is. Meestal werkt het het beste om pijnstillers te nemen en voorzichtig te blijven bewegen. Door stilzitten neemt de bloedtoevoer af, worden spieren en gewrichten stijf en neemt de bespiering af. Dus genezing gaat het snelste door te bewegen.
Maar nogmaals, dit geldt voor mensen ik weet niet in hoeverre dit bij paarden hetzelfde werkt.