heimwee?wil niet meer eten!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

heimwee?wil niet meer eten!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 13:56

mijn paardje staat nu weer bij de fokker voor 2 maandjes.
maar nu eet hij vanaf de eerste dag daar al slecht en staat er inmiddels al bijna 3 weken en eet nog steeds bijna niks.
het leek ofdat hij heimwee heeft zeiden ze.
ze hebben al vanalles geprobeert te voeren,maar hij eet er bijna niks van.en is ook ontzettend druk daar.
als gevolg dat hij natuurlijk erg snel afvalt.hij was al niet echt dik. en is moeilijk dik te krijgen

hebben jullie misschien een idee wat je er tegen kan doen?of tips..
weet zelf ook niks..lekkere dingen kijkt hij ook niet echt naar, dit is natuurlijk niet goed voor hem.
hij moet echt op zijn gemak zijn en goed eten.

weet niet of het hier hoort maar wist ook niet waar anders...

Ahumm

Re: heimwee?wil niet meer eten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:03

Hoi,

mijn paard had daar ook erg last van toen ik hem kreeg. Hij kwam van een groot koppel en heeft eerst bij iemand gestaan die hem zadelmak heeft gemaakt en daarna kwam hij bij mij. Beide keren duurde het zo'n vier weken voor hij begon te eten.
Wel heb ik hem toen erg veel geborsteld, vertroeteld, een beetje gereden, kortom veel aandacht gegeven en proberen hem te laten hechten....En dat is volledig gelukt!
Wat hij het eerste ging eten waren die maisvlokken, erg lekker en een beetje zoetig.
Sterkte en succes ermee

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:36

is zijn gebit in orde? het kan zijn dat hij daar ook niet veel at en daarom ook niet zo dik was. Maar het kan idd ook heimwee zijn. Je kan het vorige baasje opbellen of hij wilt langs komen;)

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:53

nou hij was van mij.en heb hem zelf 3 weekjes geleden naar de fokker gebracht.bij mij at hij wel gewoon.en om er even heen te gaan. het is bijna 5 a 6 uur rijden heen en terug.zijn tanden waren verder wel goed. sinds de 1e dag eet hij daar heel erg slecht..

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:12

Waarom is ie terug naar de fokker? Is weer naar huis halen een optie? Als hij na 3 weken nog steeds niet goed eet...

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 22:10

paars schreef:
Waarom is ie terug naar de fokker? Is weer naar huis halen een optie? Als hij na 3 weken nog steeds niet goed eet...

voor de verkoop staat hij daar.evt valt er misschien wel iets te regelen als het echt niet anders kan. alleen dan moet ik even iets regelen waar hij kan staan.de andere staan in pension en kan er geen 3 in pension betalen..voor een korte periode wel maar op lange termijn niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:34

Als hij er voor de verkoop staat zou ik hem laten staan.Het is zielig om hem terug thuis te halen als hij toch weer weg moet.
Ik zou hem alleen terug halen als hij thuis kon blijven.
Staat hij daar niet op een wei? In gras zit veel voeding en zeker zo als het nu groeit dan gaat hij vanzelf dikker worden.

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 22:37

of hij op de wei staat weet ik niet. in ieder geval niet de hele dag.hij kwam er een paar uurtjes uit.thuis wel een hele dag.maar bij hun gaat dat waarschijnlijk niet...ze hebben denk ik de merrie's met veulens erop lopen..maar weet dit ook niet zeker..kan het welis vragen.

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:47

Als ie niet eet, zal zijn conditie snel terugvallen en raak je hem ook niet makkelijk kwijt. Is hij al vaak verhuisd? Hoe oud is hij eigenlijk?

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 23:09

hij is maar 2 x verhuisd 1 x na mij en 1 x terug weer. hij is net 4 geworden..

NesyD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:26

Het kan zijn dat je paard last heeft van een maagzweer, als ze dit hebben vallen ze erg snel terug en willen ook niet eten. Maagzweer kunnen ze mede krijgen door stress (en dat kan voor sommige paarden al zijn bij een verhuizing).
Succes en hopelijk gaat hij snel weer aan de bak.

dollydot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:36

Ik herken het wel hoor.
Zeker jonge paarden hebben hier vaak last van. Ze voelen zich zo alleen in die grote enge wereld.
Toen ik mijn paard kocht was ze 5 jaar en nog nooit bij de fokker vandaan geweest. Ook zij had heimwee en at niet.
Gelukkig nam ze uiteindelijk wel hooi en ik heb wortelen gekocht.
Die at ze wel.
Nu is het een stuk makkelijker. Als ik haar nu in een vreemde stal zet eet ze wel gewoon maar is wel wat onzeker. Het is wel erg leuk om te zien dat als ze mij ziet ze gaat ontspannen. Ik ben vertrouwd voor haar.
Maar ik zie het bij veel jonge paarden die verhuisd worden. Vaak worden ze ook nog ziek(griepje) na de periode van niet eten omdat ze verzwakt zijn en weer nieuwe stalvirussen en bacillen opdoen.
Heel veel sterkte ermee en probeer haar extra aandacht te geven en desnoods met de hand voeren.

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 23:27

ik kan m zelf nu geen aandacht geven enzo. want hij staat niet meer bij mij nu. hij is terug naar de fokker gegaan.dusja..hij bleef weigeren te eten zeiden ze. en is ook nog eens druk...maar kon ook zijn omdat ze midden in t dekseizoen zitten nu..hij eet wel klein beetje hooi maar ook meer niet dan wel

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:27

kun je proberen of er niet iemand via die fokker is die je dier wil verzorgen zodat ie wat meer aandacht krijgt?

misschien dat ze daar wel iemand weten die em wat wil poetsen en eventueel wat ermee wil gaan lopen?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 16:42

hij is weer terug *o/*
en hij at gewoon gelijk..dusja...t is al opgelost

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:33

Gelukkig maar. Daar heb je verstandig aan gedaan!

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:47

Hoi, Mijn paard stopte met eten toen die bij mij op stal kwam ,gewoon voer in zijn bak en ja hoor er in kijken en niet eten.Als ik zijn voer in een emmer mikte en tegen hem begon te praten ja hoor zijn hele emmer leeg!!Zo heel langzaam een gedeelte in zijn voerbak gedaan er bij gebleven en het werkte ,meneer begon weer te eten.Was inmiddels wel 3 weken verder en hij eet nu gewoon weer alleen.Het voordeel hiervan is wel dat ik een hele sterke band met dit paard heb, wat toch ook weer zijn voordelen heeft toch!!