Mijn paardje valt van de achterkant heel erg in bij haar kon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_robijn_

Mijn paardje valt van de achterkant heel erg in bij haar kon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:32

hoi mij pard is ingevallen de eigenaar zegt dat het komt door dte weinig lopen .en ik heb gekeken ze heeft geen wormen..
en ik lop 4 keer per week met haar en dan lang van 3 uur ofzo...
of soms effe een uur
wat moet ik nu?

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:49

Is ze alleen ingevallen bij haar billen? Of ook bij haar liezen? Je zou haar hooi kunnen bijvoeren dat kan ze de hele dag door eten. Spieropbouw krijg je niet alleen door beweging maar ook door voeding! Heb je een foto?

Amina_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:52

Het is wel niet zo verstandig om op onregelmatige tijden plots eens 3 uur te gaan rijden (volgens mij.)
Ik zou ze ev. wat bijvoederen als het aan de voeding ligt en als je spieren kweekt, kweek je het vet eraf en een paard mag ook nog wel een beschermlaagje hebben ..
Maar ik vind het nogal onduidelijk om tips te geven, een foto lijkt me ook interessant

Horse_

Re: Mijn paardje valt van de achterkant heel erg in bij haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:18

Zou ook graag meer willen weten mijn paard heeft dit ook.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:24

Mijn paard heeft dit ook. Maar hij is ook ingevallen bij de liezen. Overigens is hij wel 29 jaar oud. De lange winter heeft hem niet zo heel veel goeds gedaan en ik voer hem nou (op advies van mijn voerverkoper) maisvlokken bij. Dit moet als het goed is snel resultaat geven. Deze geven geen energie, maar zorgen er alleen voor dat hij wat meer aanzet.

Maar een foto zou inderdaad handig zijn.

_robijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:12

Het is wel niet zo verstandig om op onregelmatige tijden plots eens 3 uur te gaan rijden (volgens mij.)

nee ze loppt ze is pas bijna 2
en ze krijgt al veel hooi .
maar ik zal morgeh wel even kijken of ze ok is ingevallen bij haar lies.dan vertel ik meer..
en ik weet nie hoe ik foto er op moet zetten..
mischien een beetje uitleg??

_robijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:45

miebbe is inderdaad ook bij haar lies ingevallen alleen nie zo erg als bij har kont..wat moet ik daar aan doen?

Utrolig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:53

Van zemelen worden ze ook lekker wat dikker.
Ik neem aan dat ze wel goed ontwormt is ed? Goed ruwvoer voeren. Als ze bij de kont is ingevallen dan is dat vaak echt spieren, maar in de lies heeft dat ook vaak met de hoeveelheid ruwvoer te maken (werking darmen).
Een paard hoort de hele (bijna) dag te eten. Je kunt dan ook beter 4-6 x per dag een beetje geven dan 2 x per dag veel.

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:59

Volgens mij doe je veel te veel met je paardje als het nog geen eens 2 jaar oud is. Laat eerst maar lekker buiten lopen en inderdaad voldoende ruwvoer eten met evt. jonge paardenbrok als aanvulling en dan de energie besteden aan groeien i.p.v. uren lopen.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:55

Het is inderdaad wel heel erg veel om een paard van pas twee jaar al zoveel te laten lopen!Zo'n jong dier hoort eigenlijk nog in het land met kameraadjes te stoeien en af en toe eens mee aan de hand te lopen.Hou er rekening mee dat een jong paard de eerste twee drie jaar van zijn leven heel veel groeit.Zemelen zetten alleen aan als ze droog worden gegeven,nat hebben ze een laxerende werking.Droge zemelen zijn niet goed voor een paard omdat ze zich er in kunnen verslikken.Maismeel,vlokken of gebroken mais zet het meeste aan.Een paard van twee jaar kun je nog geen spieren bij kweken die hebben alles nog nodig om te groeien.

_robijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 19:40

hoi ik weet dat het nog vroeg is maar ze kan niet op de wei..
wij hebben een wat niet goede eigenaar die zorgt daar niet voor..dus zou ik wel wat moeten doen zoals naar buiten anders moet ze alleen in die kleine bak blijven staan..(longeerbak) dan kan ik haar beter wat beweging geven..dus ik ga wel zemelen kopen en even kijken hoe ze erop reageert ...en ze pas een wormenkuur...gekregen..