Droes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 16:19

Ik heb even een vragaje over droes,..

Mijn tinker ruin, van bijna 3 jaar {mei} heeft nog geen droes gehad, en meestal krijgen ze dat in hun "veulen" periode, maar nu weet ik niet ofik hem nu moet ineenten, of gewoon moet wachten totdat hij het ooit een keer krijgt,..
Wie weet hier mee van en kan mij hlepen,..???

Alvast bedankt voor reactie's,..

Susanne

suusje26

Re: Droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 19:52

Is er echt niemand die dit weet?

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:08

Er schijnt inderdaad een inenting te zijn tegen droes. Misschien kun je beter info vragen bij je DA. Heb je je paardje al vanaf z'n geboorte? Hoe weet je zo zeker of hij het nog niet heeft gehad? Je paardje kan het bijv. ook al in de opfok hebben gehad zonder dat iemand het heeft gezien. Mijn paard was 15 toen hij droes kreeg dus de leeftijd gaat niet altijd op. Hij is 5 wk. ernstig ziek geweest alleen omdat er is ingegrepen met medicijnen. Was dit niet gebeurd had hij er hoogstwaarschijnlijk met 2 wk. vanaf geweest.
Eenmaal droes gehad, krijgen ze het nooit meer!

suusje26

Re: Droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 08:03

Ik ken hem namelijk al vnaf zijn geboorte, en toen hij 7 maanden was heb ik hem meegenomen, ik kom er zowat elke dag, dus ik weet zker dat hij hetniet gehad heeft,

Ik wil de DA ook bellen, maar dacht misschien weten jullie er iets over?,...

biewie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:59

Ik vermoed dat als je wilt enten tegen droes, je hier z'n hele leven aan vast zit.
Mijn paarden hebben het een aantal jaren geleden gehad, ze waren wel ernstig ziek, en daar moeten ze doorheen. Nu zullen ze het nooit meer krijgen, of in ieder geval niet meer heftig.
Ik zou het risico nemen als ik jou was.

Coliena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:12

Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar een paard dat droes heeft gehad, kan het zeker nog eens opnieuw krijgen...

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:32

Denk dat je gewoon af moet wachten.
Enten tegen droes zijn de meningen over verdeeld.Persoonlijk zou ik het niet doen.

Zelf vind ik droes iets wat nu eenmaal gebeurt en daar kun je niets aan doen. Het hoort er bij.
Het is lastig en vervelend maar het gaat weer over.

Als een paard serieus droes met uitvloeiing heeft gehad is de kans klein dat hij het nog eens krijgt. Het kan wel hoor!!
Vaak zijn het de paarden die de 1e keer niet goed ziek geworden zijn of alleen koorts hadden die het een 2e keer krijgen.