hoi mensen ik heb een vraag mijn paard eet sinds eenpaar dagen slecht en hij krijgt gewoon het zelfde als mijn andere paard en die eet het het liefst zo snel mogenlijk op hij eet een paar happen en laat het dan een tijdje liggen om het vervolgens weer op te eten maar hij heeft geen koortst of iets dergelijks en heeft energie voor 3 ik merk voor de rest ook niks aan hem kan dit kwaad of hoef ik me geen zorgen te maken
zijn tanden zijn dit jaar nagekeken en niks mis zijn hooi is het enige wat die echt vatsoenlijk eet en hij heeft nu al een jaar het merk pavo (een jaar geleden kocht ik hem pas) nee hij knoeit niet echt veel ermee
Het kan ook een beschadiging in de mond zijn, tandproblemen, ontstekingen. Probeer eens of hij slobber wil eten. En anders zou ik de mond laten nakijken door een DA
Het kan zijn dat hij door weersveranderingen lichtelijk koliekerig is zonder de symptomen te laten zien en darodoor zo zeurt met zijn eten. heeft mijn merrie ook wel eens last van gehad. is het overigens een merrie? dan zou ze ook hengstig kunnen worden en door de weersveranderingen hier moeite mee kunnen hebben.