Stijfheid paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noppie

Stijfheid paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:11

Sinds een kleine 4 weken zijn wij de trotse bezitters van een bijna 5 jarige KWPNer. Wij wisten dat hij drie maanden vrijwel niets heeft gedaan, dagelijks een uurtje weidegang maar verder niets. Hij was dus stijf in de achterhand en sleept af en toe met de achterbenen en gooit ze er niet goed onder. Er werd ons verzekerd dat hij wel goed had gelopen (B+WP), maar dat dat gewoon tijd nodig had. Nu zijn we dus bijna vier weken verder en trainen hem licht met veel afwisseling om hem niet te forceren en weer op conditie te krijgen. Ik vind alleen dat de achterhand wel stijf blijft, hij is niet echt slap. In goed vertrouwen hebben wij hem niet laten keuren (stom achteraf), maar willen dit alsnog laten doen. Heeft iemand ook soortgelijke ervaringen meegemaakt en weet iemand ook hoelang je tijd hebt om terug te vallen op de oude eigenaar ivm verborgen gebreken? Ik zou dat graag willen weten....

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:18

heb je msshcien een filmpje van je paardje hoe die draaft? Zoals je het nu beschrijft kan het attactisch zijn of een blokade in zn rug.

Als het echt een blokade in zn rug is zou ik een kraker, fysio of accenpunturist bellen. Bij accenpuntuur hebben wij heeeel veel baad gehad! Mn paard liep al 3 jr kreupel aan alle4 der benen.. en loopt nu goed!

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:59

Tja, heel vervelend dat je het paard niet hebt laten keuren. Zou dit iig heel snel laten doen dan weet je wat er aan de hand is. Daarmee kan je dan terug richting vorige eigenaar. Kan tot een half jaar na de aankoop dacht ik, maar binnen 6 weken sta je een stuk sterker. Je moet natuurlijk wel kunnen bewijzen dat hij al zo liep. Misschien heb je video van voor de aankoop? (toen je ging kijken).