Gestruikeld.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Herilda

Gestruikeld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:45

Gister was ik even een rustig buitenritje aan het maken.
Toen ik aan zou draven, struikelde heros, en liep daarna rechts voor iets onregelmatig.
Ik ben toen meteen weer naar huis gegaan, been kwartier afgespoeld, en op stal gezet.
Vanochtend benen gevoeld, niets was warm of dik, alleen de hoeven maar dat heeft ie altijd sochtends, aan alle 4 benen.
Toen hij naar buiten liep, mankte ie licht 3 passen en liep toen normaal, ook in het weiland liep hij normaal.
Moet ik em nog een paar dagen rust geven of morgen rustig weer gaan rijden. Heb nog met em gewandeld, maar hij liep heel normaal.
Groetjes Hilda.

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:50

Ik zou het een paar dagen aankijken en alleen een beetje stappen.
Succes!

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:50

OKee! Dankje!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:08

Ik zou het ook even een paar dagen aan kijken en niet echt belasten.
Na een paar dagen eventjes aan de longe kijken. Als hij dan niet goed loopt een DA laten komen..
Hopelijk valt het mee...

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 21:16

Hoop het ook! Een half jaar geleden is hij namelijk 2 x geopereerd aan een ontsteking in zn gewrichtskapsel, dus voor mij even geen been ellende meer .
En tis ook nog eens een paard wat niet snel toe geeft aan pijn... heel lastig, je weet dan namelijk nooit of ie ergens last van heeft of niet. Hij is verder wel vrolijk, eet goed, voorwaarts in het land, wil de stal wel uit. het lijk alsof hij nu nergens last meer van heeft.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:18

Klote is het he om zo te tobben met je paard. Weet er helaas alles van. Wij hebben een abo op de kliniek
Zou iig t zekere voor t onzekere nemen, zou niet fijn zijn als hij t terug krijgt ofzo..

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 21:21

Dat van een half jaar geleden was rechts achter, toen hij gister struikelde liep hij rechts voor niet lekker.

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 16:31

Vandaag weer gewandeld.. en heb nu toch echt het idee dat het links is ( vind het altijd heel moeilijk om te zien maar weet het nu zeker) Ook kreupeld hij in het land en op zachte bodem niet, maar op harde bodem wel...

missgalop

Re: Gestruikeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:34

Hallo

Na jaren struikel- (en val)problemen met mijn AV kan ik jouw ongerustheid heel goed begrijpen.
Wat je misschien toch best kan doen vooraleer je wil rijden is jouw paard laten lopen (draf in longe) op harde bodem. Soms zijn ze kreupel op meerdere benen en is het op zachte bodem bijna niet te zien, zeker niet als ze zoveel (arbeids)vreugde hebben.

groetjes

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 12:54

Dankje voor je reactie!
Vrijdag heb ik de da erbij gehaald, omdat de onregelmatigheid toch bleef, maar er verder niets te zien was. Hij dacht dat het om een licht verrekte pees ging, en heeft mij witte olien ( bij iemand bekend??) gegeven. Dit moet ik 2 maal per dag 5 minuten in wrijven en daarna wandelen. Het lijkt al erg te helpen, de hoef is niet meer warm, in stap loopt ie weer helemaal normaal, in draf gaat het ook al een stuk beter!
De da vertelde mij, dat ik vanaf woensdag wel weer wat stap werk mocht doen!

Marije_Dusty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:58

fijn dat het weer wat beter gaat
het komt vast weer goed

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:01

Hoop het ook! Heb altijd wel wat met de paardenbeentjes.. soms zakt je de moed echt in de schoenen... terwijl ik altijd zo voorzichtig ben!