Hallo,
Gister ondekte ik bij het poetsen van mijn paard, bobbels in de buurt van zijn koker. Er lopen vanuit de koker altijd twee strepen die wat verdikt zijn en op een van deze verdikkingen zitten nu dus een aantal harde bobbels. Ook zitten er bobbels wat meer omhoog, richting de zijkant van het paard. De bobbels zijn dus hard en verschillend van grote, van ongeveer een halve cm doorsnede tot 2 cm. Ze zijn niet hoog/dik, maar redelijk plat. Ik schat dat het er een stuk of 10 zijn, sommige zitten ook aanelkaar geplakt.
Hoe lang ze er al zitten weet ik niet precies, niet langer als twee week in ieder geval.
De rede dat ik me er zorgen over maak is dat mijn paard op zijn achterbeen een sarcoid/sorcoidose heeft zitten. Dit is een kleine tumor. De veearts heeft mij verteld dat zolang deze niet actief wordt (groter worden, haaruitval, korstjesetc), er niets aan de hand is. Nu is het zo dat ongeveer 3 maanden geleden er in eens korstjes op het bobbeltje zaten. Ik heb meteen de veearts gebeld maar ze vond het niet als alarmerend uit zien. De kortsjes zijn ook weer gewoon weg getrokken en het bobbeltje is niet weer actief geworden.
Maar nu heeft hij dus bobbels onder zijn buik.
De veearts komt volgende week maar ik ben wel benieuwd of hier mensen deze bobbels herkennen en mij er misschien iets meer over kunnen vertellen.
Alvast bedankt!