Stijve achterhand, pijn bij de flanken, inwendig onderzoek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_D

Stijve achterhand, pijn bij de flanken, inwendig onderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 17:24

Sinds kort wordt de Welsh pony van mijn zus weer getraint door een meisje die haar huurt, de bedoeling is dat zij wedstrijden gaat starten met de pony.
Een paar jaar terug hebben wij grote problemen met deze pony gehad omdat ze veel afviel, niet meer wilde lopen en niet meer aangeraakt wilde worden.
Nadat regulieren artsen niet achter de oorzaak konden komen is ze uiteindelijk door Eric Laarakker behandelt tegen vergiftigingsverschijnselen, waarna ze heel goed is opgeknapt.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=233038&hilit=

Ze is wel altijd gevoelig gebleven bij aanraking en borstelen bij de flanken en nu ze weer gereden wordt loopt ze behoorlijk stijf met haar achterbenen.
Ze is niet kreupel, de dierenarts heeft er een tijdje terug eens naar gekeken en ook een kreupelheids onderzoek gedaan, maar zij kon niks vinden.

De laatste weken is de pony zeer opstandig geweest tegenover haar berijdsters, we hadden twee meiden en er is er uit eindelijk een van over gebleven omdat de pony keer op keer door het lint ging en ze eraf gooide.
Dit alles kan nooit goed geweest zijn voor haar spieren en gewrichten, constant in rengallop van de ene kant naar de andere kant van de bak en dan heel hard remmen.
Sinds twee weken doet ze eindelijk weer normaal, maar is ze dus heel stijf in de achterbenen.

Ik vraag me nu af hoe lang ik dit moet aankijken en in hoeverre het te maken zou hebben met de overgevoelig bij de flanken (ze trapt soms als je erbij in de buurt komt).
Een van mijn dierenartsen zei in het begin van dit jaar dat we haar met het oog op de overgevoeligheid bij de flanken mischien nog maar eens moet laten nakijken door iemand die haar voorheen nog niet onderzocht heeft.
Dan valt De Lingehoeve dus af, en Utrecht ook want bij De Lingehoeve heeft een arts uit Utrecht de onderzoeken gedaan en wij waren absoluut niet tevreden over haar manier van werken en over het communiceren met de eigenaar.

Welke kliniek zouden jullie aanraden voor eventueel inwendig onderzoek, want ik denk nog steeds dat dit een inwendig probleem is wat zich nu uit via de achterhand.
Graag een kliniek waar alle dieren gelijk zijn, waar onze Welsh net zo serieus behandelt wordt als bijvoorbeeld een Z-paard...

Tieme

Re: Stijve achterhand, pijn bij de flanken, inwendig onderzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:21

dierenkliniek de vallei in woudenberg. daar maakt het niet uit of je met een shet of een duur sportpaard komt. Ze zijn heel kundig en vriendelijk.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:01

de paardenkliniek in Kootwijkerbroek.
Zitten artsen, kraker en fysio man bij elkaar

shaolanneke

Re: Stijve achterhand, pijn bij de flanken, inwendig onderzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:45

ik heb vroeger gelopen bij Van Schie/ van Toor in Wassenaar, hele goede kliniek. Doen/Deden ook de olympische paarden, maar doen net zo goed een shetlander.