Bloedneus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inno1985

Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 09:01

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zal het even uitleggen.

Ik was gisteren mijn paard bijgezet aan het longeren, wat ik wel vaker doe. ONdanks de harde wind was ze hartstikke braaf. Ik had haar 10 min warm laten lopen en daarna pas bijgezet, zodat haar spieren goed warm waren.
Toen ze 10 minuten bijgezet had gelopen wilde ik haar naar het midden halen om de andere kant op te gaan heeft ze een hele erge bloedneus, het bloed droop eruit.
Ze heeft wel vaker een bloedneus gehad, maar dat was dan maar 1 drupje, dus was echt erg, der hele neus was rood.
Denken jullie dat het ernstig is, of zou het kunnen komen door de harde wind??

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven.

Groetjes Tamara

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:30

vaak gebeurd het bij zulke paarden dat in het werk een adertje knapt.
komt het vaker voor zou ik wel even de da laten kijken maar als het echt alleen om een ader gaat kan het geen kwaad.
kom veel voor op de renbaan!

Kimnor

Re: Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:57

Dat komt waarschijnlijk door de harde wind.
Laatst hoorde ik onze instructrice vertellen dat je op het strand nooit heel hard tegen de wind in moet galopperen, een klein stukje kan niet zoveel kwaad, maar een lang stuk wel. Ze krijgen dan erg snel een bloedneus. Dus ik denk dat het door de wind komt... aangezien het de afgelopen dagen behoorlijk heeft gewaaid.

Groetjes Linda

_RobinA_

Re: Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:24

Laat er altijd een dierenarts naar kijken!!! Het hoeft niets te zijn, maar het kan wel!
Mijn vorig paard had dit ook, en dat was een lichte longbloeding. Later is dat erger geworden.

Voor meer info: viewtopic.php?f=3&t=524976&hilit=
Ook in dit topic staan nog links naar meer info.