oude korsten op benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gappiekabaal

oude korsten op benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 08:28

hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb een schimmel en wondje bij haar genezen heel slecht er blijft heel lang een dikke harde korst op zitten.
Ze heeft nu namelijk als sinds begin december van twee wondjes nog steeds de korst op zitten, ik haal deze korsten er wel regelmatig af en dan zie je ook dat het wondje nog steeds niet dicht is, ik spuit het dan af en was het met betadine en smeer er zalf op, maar dan na een paar dagen zit er weer een korstje op en dan laat ik het even zo maar deze wordt alleen maar dikker en dan haal ik het er na een poosje toch weer af. Ik weet wel dat ze slecht heel, maar vind dit wel erg lang duren.
Heeft iemand tips ?????

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:32

Ik denk, geen zalf op smeren, zonder zalf heelt het sneller... enne geen korstjes afkrabben? Als het geneest hebben korstjes de aangename werking dat ze dan vanzelf eraf vallen... niet eraf pulken dus!

Manou

Re: oude korsten op benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:48

Wordt de plekje wel steeds kleiner? Dan is er genezing en dan idd vooral niet krabben en er niks opsmeren. Als dat niet zo is zou ik advies vragen aan de dierenarts.

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:47

iedere dag ruim uierzalf smeren, gaat de korst eraf en zit er weer snel haar op.

ellepel

Re: oude korsten op benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 06:26

ik denk eens een tijdje geen korst eraf peuteren?
je zegt zelf al dat t dan nog niet genezen is, gewoon afblijven denk ik.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:43

je kan calendula zalf erop smeren, maar korstjes eraf krabben, dat nooit doen. je beschadigt de huid die naar elkaar toe moet groeien. normaal gaat dat met 0.5 mm tot 1 mm per dag. nu beschadig je het elke keer en kan het nooit mooi helen! korsten vallen er vanzelf vanaf, net als bij mensen. een korstjes zit er niet voor niets!