Bultjes op de huid die jeuken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shillyenfame

Bultjes op de huid die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 20:04

Hallo,

Mijn paard heeft al enige tijd last van bultjes die jeuk veroorzaken. Ze begint meteen met krabben(bijten) zodra ik de deken af doe, soms zelf zo erg dat ze zichzelf stuk bijt en er kleine ronde wondjes ontstaan. Ze bultjes zijn klein en hard en zitten vooral op de heupen, op de plek voor de heupen waar bij elk paard aan beide kanten een kruin zit en rond de schouders en dan vooral aan de onderkant. Vandaag had ze alleen wat bultjes op haar heup maar na het krabben had ze grotere zachte bulten op verschillende plekken.
Ik heb echt al van alles geprobeerd maar niets helpt. Ik heb ander voer gebruikt, meerdere malen gewassen met Imaverol, mijn dekens gewassen, homeopathie, verschillende dekens gebruikt etc. Ben er ook mee bij de veearts geweest toen kreeg ze ontstekingsremmers, dit hielp op zich maar toen ik daar mee stopte kwam het langzaam weer terug.
Weet effe niet meer wat ik er aan moet doen, heeft iemand dit ook meegemaakt of heeft iemand een idee van wat het zou kunnen zijn of wie mij zou kunnen helpen?? Wil eingelijk geen medicijnen meer van de dierenarts, dan liever homeopathie...

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:40

het lijkt wel op een allergie of soort warmte bultjes.

shillyenfame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 07:18

Ja daar dacht ik ook wel aan maar heb geen idee voor wat. Ik heb al zoveel dingen veranderd en gedaan dat als het een allergie is voor iets ik het wel minder had moeten worden. Maar het blijft en de ene keer is het bijna weg en dan komt het weer terug, terwijl ik niets verander aan het voer of de deken ofzo. Het is gewoon moeilijk....