wie herkent dit kaken kapot geschuurt...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

REGINA76

wie herkent dit kaken kapot geschuurt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 00:51

wie herkent dit nog meer pony van mij heeft zn kaak kapot geschuurd, en stuk aan zn hals, het begon met kale plekjes wat leek op schimmel, dat was het dus niet. het voelt hard en raar aan komt bruin druppeltjes uit. het doet erge pijn.
moest van da schoonmaken warm water en acedermspray erop doen.
als de pony niet meer wilde eten dan krijgt ze penecilinekuur.
da denkt een ontsteking, wat ik zelf ook denk.
zou ze misschien een allergie hebben.
iemand tips.

graag in het topic plaatsen kunnen anderen het ook lezen.

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:15

Bij ons op stal heeft een paard dit vorig jaar ook gehad. Hij had plekjes net iets boven de neusriem. Ook zat er en plek onder op het hoofd, in die groeve zeg maar. Deze plek was helemaal opgzet en er liep vocht uit, het leek op door gebroken droes. Het paard zat er constand mee te schuren waardoor het nog erger kapot ging. De veearts dacht aan een allergie, waarschijnlijk voor vliegen. Het paard heeft toen een stuk plastic aan z'n halster gehangen gekregen wat diende als een soort vlooienband maar dan dus voor vliegen. Dit heeft enorm geholpen. Alle plekken zijn verdwenen en de jeuk was weg.
Ik zag afgelopen week dat hij weer plekjes begon te krijgen, op de zelfde plekken. Weer schuurt hij er erg mee. Het is niet dik, maar wel kaal. Ik verwacht dat dit het begin is van wat hij vorig jaar gehad heeft, en dat terwijl er nog weinig vliegen zijn.

Ik weet niet of dit verhaal overeenkomt met wat er met jou pony aan de hand is maar als ik het zo hoor lijkt een allergie mij het meest logische. Of zijn de plekken ook erg opgezet?

Manou

Re: wie herkent dit kaken kapot geschuurt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:51

Het paard waar ik op de manege op rijd schuurt ook haar kaken en wangen kaal. Bij haar is het puur jeuk van het verharen.

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 01:35

mn pony is 20 jaar en bij ons geboren dit is zn eerste keer dat ze dit heeft.
ik laat voor de zekerheid bloedprikken, misschien is er wat mis met het voer ofzo.
de mijne heeft wel een pak haar, maar ja dat hebben dr wel meer.
rukaro en manou bedankt voor jullie tips, vliegen zijn er nu nog niet zoveel denk zelf dat het daar niet van kan komen het is dik opgezet.
ook heeft ze traanogen op dit mo9ment.