help, verdikking rondom staart!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

help, verdikking rondom staart!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 21:15

hoihoi

vanochtend kwam ik op stal bij mn pony en toen zag ik op de hals dat ze ergens door gestoken was, ik dacht naja kan doordat het weer warmer is,
nu vanavond ging ik longeren en wilde de staartriem onder de staart doen en toen was ze heel knijperig, ik zei man stel je niet zo aan! maar toen ik goed keek zag ik verdikkingen aan weerszijden van de staart zeg maar, op de kont, ook bovenop zit vocht en als je erop drukt voel je ook wat vocht, ze vind het ook niet fijn als je eraan komt, longeren ging verder gewoon oke. maar ik vraag me af wat dit is?? zou het kunnen komen door veel steken op bepaalde plaatsen bij elkaar (er zat ook een klein bultje bij vandaar dat ik dit dacht) of is het iets anders? en wat kan ik doen? ik heb er vanavond wat cooling gel op gedaan maar ik maak me toch een klein beetje ongerust...

groetjes

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:19

In deze tijd kan het wel een insect zijn maar lijtk me toch nog erg vroeg. Ik zou meer richting een allergie denken.
Als de bulten niet vanzelf weggaan even de DA laten kijken

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 19:14

Riant schreef:
In deze tijd kan het wel een insect zijn maar lijtk me toch nog erg vroeg. Ik zou meer richting een allergie denken.
Als de bulten niet vanzelf weggaan even de DA laten kijken

ja mij leek het ook een insect of allergie.
het is heel gek er zit gewoon vocht,
zou het niet door het hooi/kuil kunnen komen? die eiwit bulten heeft ze wel onder de buik maar rondom de staart lijkt me vreemd, ik vond mn pony vandaag met rijden ook niet fijn maar dat kwam ook mede door de wind...

na hoeveel dagen zal ik er naar laten kijken als het niet weg gaat?
ze is er nog steeds wat gevoelig op.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 19:26

niemand anders die iets weet?

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:32

Staat ze op de wei bij ruinen ? Want onze fjord is ook dik rond om haar staart en dat is omdat ze door een ruin ( met hengstengedrag ) is gebeten, ruinen en hengsten bijten merrie's daar als ze ze willen dekken ! Je moet het wel verzorgen met een ontstekingsremmend middel.
Groetjess

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 18:50

Natural_Lady schreef:
Staat ze op de wei bij ruinen ? Want onze fjord is ook dik rond om haar staart en dat is omdat ze door een ruin ( met hengstengedrag ) is gebeten, ruinen en hengsten bijten merrie's daar als ze ze willen dekken ! Je moet het wel verzorgen met een ontstekingsremmend middel.
Groetjess

nee alleen met merries...
de plekken worden niet dikker maar lijken iets te slinken,
verder is ze er niet meer gevoelig op maar nog vind ik het iets vreemds..

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 18:44

hoihoi

het word niet egt minder dik maar mn pony heeft er geen pijn meer aan als ik eraan zit..
ik vind het nog steeds heel vreemd..

ik heb alleen wel de dagen voordat de bulten bij de staart kwamen een wormenkuur gegeven en ik heb ipv besterly biks subli biks (besterly was op) allebei was het basisbrok..
en we hebben een ander soort kuilbaal (we hadden tussendoor 1 keer een andere) maar niet extreem anders dan normaal, zou het daardoor kunnen komen? of zouden dan overl bulten moeten zitten?

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:09

hai,

hoelang heb je je pony al ????? bij mij begint mijn pony met zomerexceem ook al weer en verdikking om z,n staart te krijgen.

we wonen nog erg dicht op elkaar ook, zou dus best een soort van allergie kunnen zijn

sas

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 22:40

sassefras schreef:
hai,

hoelang heb je je pony al ????? bij mij begint mijn pony met zomerexceem ook al weer en verdikking om z,n staart te krijgen.

we wonen nog erg dicht op elkaar ook, zou dus best een soort van allergie kunnen zijn

sas

hey mijn pony heb ik 5 jaar,
maar ze heeft soms wel licht exceem en het eerste jaar dat ik haar had had ze het erg! de laatste jaren gaat het heel goed.
maar dit heb ik nog nooit gezien...hoe ziet het er bij jou pony uit en heeft die het nu ook? en watvoor mate heeft jou pony het? en doe jij er wat tegen?

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 16:41

he ik ben vandaag tot ontdekking gekomen dat mn pony wel aardig bang is voor onze haf, misschien dat ze toch een trap gehad heeft? terwijl mijn pony het hoogste in de rang stond heb ik nu het idee dat onze haf dat staat want mn pony is nu bang van der, is dit normaal dat de rangorde veranderd? ik denk dat onze haf er nu zo'n 4 maanden is en steeds was mn pony nog de baas, heb nu het idee van niet meer.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:44

mhh ik zou toch DA laten komen , je weet maar nooit..

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 19:33

ilovequinten schreef:
mhh ik zou toch DA laten komen , je weet maar nooit..

zou ik ook doen maar aangezien ze er absoluut niet gevoelig op is en de zwelling wel minder is geworden (nog niet helemaal weg) doe ik dat nu nog niet, zul je zien dat die zegt, ja het moet slinken, als ik het egt niet vertrouwde had ik er allang naar laten kijken.