Opeens ontzettend dikke benen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bruintje_87

Opeens ontzettend dikke benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 13:35

Ik had mijn paard vrijdag in de les bandage's omgedaan, zijn bandage's die eerst van fleece zijn en erna overgaan in elastiek.

We hebben gewoon een uur gereden, maar ze was wel best gek aan het doen, erna lekker uitgestapt, en toen ik haar ging afzadelen viel me op wat ik heel raar vond dat ze haar voorbenen in de lucht hield en niet wou neerzetten, ik snel de bandage's afgedaan en voor de zekerheid gekoeld.

Nou kwam ik zaterdag weer aan en had ze erg dikke benen voor (achter ook behoorlijk erg, maar heeft ze meestal gewoon stalbenen maar nu waren deze ook wel heel erg dik) de kogels zat veel vocht in, waar de pees loopt en zelfs in de knie?
Ik zaterdag en zondag gekoeld en gestapt op het harde.

Kan dit nu van de bandage's zijn? Ik denk zelf van niet, want ik rij er vaker mee, heb ze goed omgedaan en ze heeft achter nu ook echt dikke benen.

Maar ze heeft wel ook sinds vorige week een nieuwe likblok, is iets nieuws, een aparte steen is dat, met allemaal soorten mineralen, kan het ook daarvan zijn?

De benen zijn niet echt warm, en ze loopt ook niet kreupel ofzo?

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:30

Het zou inderdaad kunnen dat het van het likblok is. Maar ik denk zelf dat je toch een probleempje heb gemaakt met het bandageren!

Veel koelen en weer rustig aan het werk gaan denk ik, dat moest ik in ieder geval doen toen mijn paard zulke benen had!

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 14:32

Ik denk dat ik idd de liksteen even eruit haal, want ze had als ik goed gezien had best veel eraan gelikt...

jipje_niekje

Re: Opeens ontzettend dikke benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:25

Ik zou gewoon weer rustig aan het werk gaan en na het werk koelen en een stukje op het harde stappen. En de liksteen er even uit halen, je weet het maar nooit. Hoop dat de beentjes snel weer goed zijn.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:30

Bedoel je zo'n Himalaya liksteen?
Heb trouwens nog nooit gehoord dat paarden van likstenen dikke benen krijgen.

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 13:43

Die stenen zijn nieuw, zijn rose met wit, lijken beetje op kristalen, en mijn paard heeft er dus giga dikke benen van gekregen, we hebben hem gister eruit gehaald. Ze had echt dikke knieen van de vocht, bij de pees en bij de kogels, achter ook tot zelfs in het spronggewricht!

Wie deze steen dus heeft, ik zou een beetje opletten...