gevoelige hoefzolen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

gevoelige hoefzolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 07:57

Mijn paard is vernageld geweest en na lang revalideren is alles goed gekomen, ik rij nog niet heel veel op de verharde weg want dan slijten zijn voeten te snel. Zijn hoefzool blijft altijd gevoelig, maar nu gaat hij mee van de zomer op vakantie en ik weet niet wat ik zal doen? Moet ik plakijzers nemen of hoefschoenen, en wat gebruiken jullie om de hoeven sterk te maken? Hoefijzers neem ik nooit meer.

marleen_usar

Re: gevoelige hoefzolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 11:18

niemand weet raad of heeft tips, aan schoenen kleven ook weer nadelen de 1 zegt weer dit de ander dat.

Janneke148

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:44

Mijn paard is niet vernageld gewest maar was heel gevoelig op de zolen. Ik ben natuurlijk gaan bekappen en dit helpt echt. Ik ben nu wel bijna een jaar bezig daarmee maar hij loopt echt super over de verharde weg. je hoeft niet bang te zijn dat de hoeven te snel slijten. Ze slijten af tot de lengte dat ze goed zijn en dan groeit het net zo snel aan als dat het slijt. Deze lengte word wel vaak gezien als te kort, maar is dan pas goed.

Om hem door de gevoelige periode te helpen kun je hem hoefschoenen aandoen. Dit heb ik niet gedaan. Ik weet niet wat ik van die dingen moet vinden en als je het rustig opbouwd met over het harde stappen gaat dat ook goed.

Als je door hebt dat ze erg veel last heeft gewoon weer even in de berm laten lopen. Maar soms is het ook even doorbijten en laten wennen aan het harde.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:44

hoi!
Probeer eens natuurlijk bekappen in combinatie met hoefschoenen of iets dergelijks. Op www.hoefnatuurlijk.nl staat een goede uitleg.

Een strasser bekapper kan misschien ook wel wat voor je betekenen.

www.paardenwerkplaats.nl