Jael schreef:Ik was vorige week (maandag) erg slim om mijn paard en shet in een land te zetten met aardig wat gras waarvan ik dacht dat er nog niet zoveel inzat. Het viel mij op als ik ze naar het land bracht dat de shet niet helemaal lekker liep en haar voorbenen iets strekte. Op donderdag heb ik ze niet meer in het land gezet en haar op water en hooi gezet. Het even aangekeken omdat er niet veel veranderde.
De liep dus gevoelig, strekte de voorbenen maar zette de achterbenen er niet onder. zondag da erbij geweest en bleek toch hoefbevangen. Ben er gelukkig op tijd bij en ze krijgt nu 2x daags quidrasol (pijnstillend en ontstekingsremmend). Een klein stukje van het land met een droge plek om te liggen en modder voor de hoeven. Verder wat hooi en zemelen. Gelukkig is aan de witte lijn in haar hoef niets te zien en wilde vandaag al weer door het land galopperen, maar dat kan natuurlijk ook door de pijnstillers komen.
Een shet kan het zo krijgen heb ik gemerkt, onderschat het gras niet op dit moment!
Sterkte ermee
Dat was wel dom,maar daar ben je nu niets meer mee 
Het fructaangehalte in het gras mag dan wel laag zijn maar toch is het het beste je paard te laten wennen aan het gras