Ik heb een 11 jarige KWPN-merrie waarmee ik actief ben op dressuurwedstrijden. In de winter loopt alles altijd super, nooit een probleem, heel los in de rug , mooi verzamelen en verruimen, kortom een droompaardje. Maar wanneer de eerste warme lentedagen eraan komen begint de miserie weer. Ze begint dan met haar hoofd te schudden en met haar voorbeen naar haar neus te slagen, taktfouten te maken( zowel onder het zadel, aan de longe en in vrijheid), kortom ze wordt dan verre van het superpaardje dat ik ken. Dit is nu reeds het derde jaar dat ze dat doet en daarvoor had ze daar nooit last van. we hebben haar bloed vorig jaar laten onderzoeken en daaruit bleek dat ze sterk allergisch was aan een aantal dingen. Hiervoor krijgt ze nu maandelijks inentingen, ze helpen wel iets maar ze verrichten verre van wonderen. Het is absoluut geen rijtechnische fout want in de winter doet ze niets en is het echt een droompaard , alleen als het warmer weer wordt begint de ellende dus steeds weer.
Zijn er nog mensen die hier ervaringen mee hebben en soms raad voor me hebben want elke keer opnieuw word ik hier echt radeloos van.