Hooikoorts??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ritmisch

Hooikoorts??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 14:37

Ik zal het even uitleggen. Als ik mijn paard met dergelijk weer als vandaag (lekkere temperatuur, zonnetje enz..) ga rijden in de buitenbak, tikt ze regelmatig raar met d'r hoofd. Net alsof er iets tegen d'r neus aan komt (net zoals dat gebeurd als er bijvoorbeeld veel vliegen zijn en die tegen de neus aanvliegen). Het is heel vervelend, want m'n hele aanleuning is dan even 'weg'.
Het lijkt wel alsof ze ergens allergisch voor is, een soort van hooikoorst misschien? Wie heeft er ook ervaring met dergelijk gedrag en nog belangrijker wat is de oplossing?? Is er bijvoorbeeld een poedertje voor of iets dergelijks? Alvast bedankt!

WildThing

Re: Hooikoorts??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:03

Hey ritmisch ,
ik heb er ook net een onderwerp over geplaatst ( zie allergie bij warmer weer). Mijn paardje doet net hetzelfde: bij koude temperaturen en in de winter loopt ze super, maar als het weer wat warmer wordt begint ze ook met haar voorbeen naar haar neus te slagen en met haar hoofd te schudden waardoor ik ook helemaal geen aanleuning meer heb. Ik heb vorig jaar haar bloed laten onderzoeken en daaruit bleek dat ze allergisch was aan een aantal dingen. ik geef haar nu maandelijks inspuitingen en ze helpen een beetje maar niet echt super. Ik ben ook ten einde raad want dit is echt ellendig. Miss moet je ook maar eens laten onderzoeken af ze allergisch is aan iets dat in de lucht hangt ofzo?

groetjes ilona

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 17:13

hmmm dat klinkt niet echt positief... Ik kijk het nog even aan. Vorig jaar begon ze ermee en ze doet het ook niet de hele zomer.. Als ze het langer blijft doen, denk ik inderdaad dat ik het laat onderzoeken. Ze doet het niet zo heel erg dat het niet in de hand te houden is, maar het is gewoon vervelend..

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 23:42

kijk eens in het headshaking topic. Als het een allergie is, zul je zeker gelijkenissen vinden met wat daar gezegd wordt

nancydejong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:43

Mijn paard is ook allergisch wat heel goed helpt is pollenkuur van puur natuur begin ermee in februari als er nog geen klachten zijn zodat je paard als het waren immuum wordt voor graspollen etc. bij een aanval kan je ook lufanil gebruiken gewoon verkrijgbaar bij de drogist van vsm of vogel moet je ff bekijken

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:34

Ik reed vroeger een Wolfgang die hetzelfde deed (en doet, sorry). Hij liet even heel snel het bit los schudde een keer en ging dan weer verder. Het leek erop dat hij eigenlijk heel hard moest niezen.

De dierenarts heeft er verschillende keren naar gekeken en dacht dat hij overgevoelig was voor licht. Ze hebben hem daarom in een buitenstal gezet, zodat hij heel de dag daglicht ipv kunstlicht had zodat hij er meer aan gewend zou raken. Dat scheelde wel.
Helemaal over is het nooit gegaan.( voor zover ik weet, hij is nl verkocht)
Ook had hij snel last van verstopte traanbuizen.

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 14:26

toch raar.. Mijn paard heeft er nooit last van gehad. Vorig zomer begon het ineens. Ik heb net gebeld naar de kliniek. Ze denken aan een allergie voor bijvoorbeeld pollen of inderdaad een allergie voor zonlicht. Met het laatste ben je volgens mij mooi klaar. Maar goed, ze doet het niet in heel erge mate, maar ik zou toch wel willen weten wat het is. Ik hou d'r in ieder geval goed in de gaten!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:11

Er is wel mee te leven. De Wolfgang heeft gewoon Z-dressuur en M-springen gelopen (niet met mij hoor ) en ik heb laatst nog een foto gekregen dat hij over 1 meter zeilde, dus hij zal het nog wel goed doen

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:23

Ik ken wel een paard heeft van polletjes enzo in de lucht. Het meisje heeft een soort netje aan zijn neusriem gemaakt dat de polletjes tegenhoudt. Je mag daar helaas alleen niet op een wedstrijd mee rijden, maar wel op een training.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 16:04

Ik had inderdaad ook al gehoord over zo'n netje...